خبرگزاری کار ایران

با حضور استاندار قزوین صورت گرفت؛

آغاز اجرای طرح آبخیزداری در الموت غربی

asdasd
کد خبر : ۹۵۳۳۳۸

عملیات اجرایی طرح آبخیزداری در بخش رودبار الموت غربی شهرستان قزوین با حضور استاندار قزوین و جمعی از مسئولان محلی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، در این مراسم ساخت سازه سنگ بند ملاتی با هدف جمع‌آوری آب‌های سطحی و جلوگیری از فرسایش خاک و پیشگیری از سیل توسط پیمانکاران اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین آغاز شد.

برای این طرح عمرانی مربوط به بخش کشاورزی و آب و خاک ۱۶ میلیارد ریال اعتبار هزینه خواهد شد و مدت زمان اجرای آن نیز ۲ ماه بوده که ظرفیت سه هزار و ۵۰۰ متر مکعب ذخیره سازی آب را خواهد داشت.

علی‌اکبر اسدالهی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین در این مراسم، اظهار کرد: طرح‌های آبخیزداری با هدف تقویت سفره‌های آب زیرزمینی، جلوگیری از رسوب و فرسایش خاک و پیشگیری از حوادثی مانند سیل اجرا می‌شود.

به گفته اسدالهی، طی ۲ سال گذشته ۴۲۰ میلیارد ریال در حوزه آبخیزداری استان قزوین هزینه شده است.

در ادامه سفر یک روزه استاندار قزوین به رودبار الموت غربی از یک کارخانه مدرن شالیکوبی برنج نیز بهره‌برداری شد.

این کارخانه با صرف ۴۰ میلیارد ریال اعتبار و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی راه اندازی شده است.

فاطمه خمسه، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در این مراسم گفت: سطح شالیزارهای منطقه الموت قزوین بالغ بر سه هزار و ۶۵۰ هکتار است و سالانه نیز ۱۵ هزار تن برنج از سطح این اراضی برداشت می‌شود.

بخش رودبار الموت غربی با مرکزیت شهر رازمیان در شمال استان قزوین واقع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز