خبرگزاری کار ایران

رئیسی در نشست شورای عالی استان‌ها مطرح کرد:

شورا‌ها دژ محکمی در برابر هرگونه نفوذ و رانت خواری بسازند

asdasd
کد خبر : ۹۵۳۳۱۸

رئیس قوه قضاییه گفت: شورا‌ها دژ محکمی در برابر هرگونه نفوذ، رانت‌خواری و فساد و هر امری که بخواهد حقوق عامه مردم شهر‌ها و روستا‌ها را پایمال کند، بسازند.

به گزارش ایلنا، ابراهیم رئیسی در سی و چهارمین اجلاس شورای عالی استان‌ها که صبح امروز پنجشنبه در محل مجلس سابق شورای اسلامی برگزار شد، افزود: فلسفه تشکیل شورا برای پیشرفت توسعه امور اقتصادی شهر‌ها و روستاهاست و اساس تشکیل شورا‌ها برای پیشرفت فرهنگی و خدمات رسانی به مردم است.

وی گفت: باید تلاش کرد که این فلسفه و این جهت و این هدفی که قانون اساسی بیان کرده هیچ زمانی گم نشود و همواره این هدف به عنوان هدف اساسی برای پیشرفت شهر باشد.

رئیس قوه قضاییه افزود: تلاش شورای شهر و روستا باید در پیشرفت شهر‌ها از نظر اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی، خدماتی و عمرانی باشد.

رئیسی با بیان اینکه شورا‌ها باید با همه مدیران و دستگاه‌های مختلف تدبیر و همکاری و تعامل داشته باشند، گفت: شورا‌ها جلوه حضور و اراده مردم هستند و مردم در خدمت رسانی خودشان حضور دارند و نقش ایفا می‌کنند و مردم باید خود در خدمات فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی نقش آفرینی کنند.

وی افزود: همواره باید به این موارد توجه داشته باشیم که هدف اساسی تشکیل شورا‌ها که خدمت رسانی به مردم است مدنظر و مورد توجه باشد.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: شورا‌ها و اعضای آن در سراسر کشور دژ محکمی در مقابل هر گونه نفوذ، رانت خواری، کجی، فساد بسازند و هر امری که حقوق عامه و حقوق مردم این شهر‌ها و روستا‌ها را بخواهد ضایع کند این دژ محکم و مستحکم باید سدی در مقابل آن باشد.

وی تصریح کرد: نهاد شورا باید در برابر هرگونه کجی که بخواهد حقوق عامه را ضایع کند، به منابع طبیعی و ذخایر این کشور ضربه بزند و منافع شخصی را به منافع حقوق عامه ارجحیت دهد؛ بایستد و در مقابل انواع تغییر کاربری جنگل‌ها و مراتع و زمین خواری‌ها و مسائلی از این دست مانع شود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: شورا‌ها در این جهت باید همکار همه بخش‌ها در کشور باشند و در مقابل زیادی خواهی‌ها، رانت خواری‌ها و فساد ایستادگی کنند که از این حیث ما شورا‌ها را همکار خودمان در دستگاه قضایی می‌دانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز