خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شهرک صنعتی پارسیان مطرح کرد؛

معلق ماندن ۱۲۰ میلیارد تومان سرمایه در شهرک صنعتی پارسیان مشهد

asdasd
کد خبر : ۹۵۳۲۳۹

مدیرعامل شهرک صنعتی پارسیان مشهد در خصوص مشکلات این شهرک گفت: سرمایه‌گذاران زیادی به دلیل عدم مدیریت درست از شهرک صنعتی پارسیان رفتند و بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان سرمایه در این شهرک صنعتی معلق مانده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، خبرنگاران عضو ستاد پایش رسانه ای تولید در خراسان رضوی ، از شرکتهای قند صنوبر ،صحیفه خراسان ، شاهچراغ، آریانا و شهرک صنعتی بازدید و از نزدیک با دستاوردها و مشکلات این شهرک آشنا شدند.

علی بختیاری، مدیرعامل شهرک صنعتی پارسیان در خصوص مشکلات این شهرک، گفت: شهرک صنعتی پارسیان یک شهرک صنعتی قدیمی بوده که از سال ۷۲ شروع به فعالیت کرده‌ و نزدیکی به شهر یکی از نقاط قوت این شهرک است.

وی گفت: مدیران این شهرک بعد از احداث متوجه شدند که زمین‌های این مکان اوقافی بوده است و بسیاری از سرمایه‌گذاران به دلیل عدم مدیریت درست و عدم پیگیری مشکلات از این شهرک رفتند. 

وی ادامه داد: استاندار خراسان رضوی، مشکل زمین‌های این شهرک را در ستاد تسهیل، پیگیری و حل کردند، تمامی سرمایه‌گذاری در شهرک پارسیان بدون استقراض بانکی است، در این شهرک، ۲۵ واحد صنعتی و دو واحد شرکت دانش‌بنیان متخصص و قوی وجود دارد.

وی گفت: در این واحدهای دانش‌بنیان سطح تحصیلی تمامی افراد شاغل، حداقل لیسانس است، در یکی از واحدها خوراک دام و طیور تهیه و برای فروش در ایران و دیگر کشورها صادر می‌شود.

مدیرعامل شهرک صنعتی پارسیان گفت: کارخانه لبنیات، کارتن‌سازی، بسته‌بندی پسته، کارخانه نمک و... از جمله کارخانه‌های این شهرک صنعتی هستند که به دلیل مشکلات تعطیل شده‌اند، ما در این شرایط اقتصادی، سرمایه‌گذار جذب کرده‌ایم و ظرفیت جذب ۷۰ سرمایه‌گذار جدید را داریم، اما باید مشکلات حداقلی مانند مسیر شهرک، تهیه مواد اولیه و ارز حل شود. تنها جذب سرمایه‌گذار می‌تواند ما را از اقتصاد تک‌محصولی نجات دهد.

بختیاری گفت: ما سرمایه‌گذارهایی در واحدهای صنعتی این‌جا داشتیم که بعد از حل نشدن مشکلات به سمت ساخت و ساز رفتند و سرمایه آن‌ها ظرف مدت یک‌سال از ۶ میلیارد به ۳۰ میلیارد رسید، اما ما مدیران واحدهای صنعتی علاوه بر کم شدن سرمایه خود هنوز درگیر مشکلات و بروکراسی‌های اداری هستیم و بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان سرمایه در اینجا معلق مانده است.

وی گفت: در سال ۸۲، ما یک میلیارد تومان برای ساخت این تصفیه‌خانه به یک شرکت خصوصی دادیم، اما متاسفانه بعد از مدتی این شرکت کلاهبردار از آب درآمد و عملا این تصفیه‌خانه نیمه‌فعال شد.

مدیرعامل شهرک صنعتی پارسیان ادامه داد: فاضلاب واحدهای تولید از واحدها جمع‌آوری و به مکان‌های مجاز برده شده و بخشی از فاضلاب‌ها برای تصفیه به تصفیه‌خانه‌های دیگر شهرک‌های صنعتی فرستاده می‌شود.

وی با بیان اینکه ضریب اشتغال در شهرک صنعتی پارسیان منفی است گفت: کار و ظرفیت اشتغال در این‌جا وجود دارد، اما نیروی انسانی نیست و از مشهد و اطراف برای کار به شهرک صنعتی می‌آیند.

حسین خانی زاده دبیر کل خانه صنعت ،معدن و تجارت استان نیز در این بازدید با گرامیداشت روز خبرنگار گفت: مهمترین چالش ۳۸ واحد صنعتی مستقر در منطقه محدودیتهای جاده قدیم مشهد -نیشابور و تامین آب است که امیدواریم با پیگیری های رسانه رفع شود.

وی ادامه داد: در دو قسمت جاده قدیم ورود وسایل نقلیه سنگین و غیرسنگین ممنوع است، علاوه بر این آب، برق، تامین اجتماعی، تامین ارز و نقدینگی از مشکلات مشترک همه واحدهای صنعتی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز