خبرگزاری کار ایران

توسط بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) صورت گرفت؛

ایجاد شغل برای حدود 27 هزار نفر در سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۹۵۳۲۲۲

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون برای ۲۷ هزار و ۲۳۱ نفر در این استان با راه‌اندازی ۹ هزار و ۷۷ طرح با حجم سرمایه‌گذاری هشت هزار و ۳۶۴ میلیارد ریال اشتغال ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا راشکی در نشست خبری روز چهارشنبه با اصحاب رسانه اظهار داشت: ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) ماموریت خود را با همکاری بنیاد برکت از سال ۸۶ و در حوزه  رفع محرومیت ها آغاز کرده است.

وی افزود: اقدامات بنیاد برکت عمدتا در استان های محروم کشور متمرکز شده اند که یکی از استان های هدف سیستان و بلوچستان بوده  از ابتدای فعالیت اقدامات خوبی در زمینه های مختلف در جهت رفع محرومیت و تسریع در روند توسعه استان صورت گرفته است.

راشکی عنوان کرد: عمده سرمایه‌گذاری‌های انجام شده این مدت با افزون‌بر ۸۷۵ میلیارد تومان به توانمندسازی اقتصادی، کارآفرینی و بیش‌از ۷۷ میلیارد تومان به مدرسه سازی اختصاص دارد.

وی ادامه داد: همچنین بنیاد برکت اجرای طرح‌های اقتصادی اجتماع محور(سحاب) را در ۲۰ شهرستان با هدف ایجاد ۲۲ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در زمینه‌های پرورش دام سبک، بلدرچین، زنبورداری، خیاطی و سایر مشاغل خرد خانگی مورد توجه قرار داده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان بیان کرد: تاکنون برای ۲۷ هزار و ۲۳۱ نفر در این استان با راه‌اندازی ۹ هزار و ۷۷ طرح با حجم سرمایه‌گذاری هشت هزار و ۳۶۴ میلیارد ریال اشتغال ایجاد شده است.

وی گفت: همچنین ۲۰ طرح با سرمایه گذاری ۵۸۲ میلیارد ریال نیز نهایی شده که پیش‌بینی می‌شود زمینه اشتغال ۱۶۷ نفر را فراهم کند.

راشکی بیان کرد: این ستاد همچنین در حوزه امور زیربنایی نیز اقدامات ارزشمندی در سیستان و بلوچستان انجام داده که ساخت ۱۴۳ مدرسه با اعتبار ۷۷ میلیارد تومان، ۵۸ مسجد با اعتبار چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، ۶۸ مرکز بهداشت و مرکز جامع سلامت با حجم سرمایه گذاری ۳۲ میلیارد و ۳۰۵ میلیون تومان و ۱۲۱ طرح در سایر امور زیربنایی با اعتبار ۶۳ میلیارد تومان از آن جمله محسوب می‌شود.

وی اظهارداشت: بنیاد برکت با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره) ساخت ۸۵۱ واحد مسکونی محرومین را با اعتبار بیش‌از ۳۰ هزار و ۸۰۰ میلیون ریال در دست اجرا دارد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان افزود: همچنین در سالجاری ساخت ۲۱۰ باب مسکن برای خانواده‌های دارای ۲ معلول نیز با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعتبار بیش‌از ۲۹ هزار و ۸۶۰ میلیون ریال در حال اجراست.

وی بیان کرد: مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در سال ۹۶ با هدف کمک به تولید و اشتغالزایی سیستان و بلوچستان و محرومیت زدایی با استانداری این استان حدود ۶۷۰ میلیارد تومان تفاهم‌نامه امضا کرد که در سفر هفته آینده مدیرعامل این ستاد به استان تفاهم‌نامه‌ای به ارزش چند برابر تعهد قبلی به امضا خواهد رسید تا زمینه توسعه و پیشرفت منطقه بیش از پیش فراهم شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز