خبرگزاری کار ایران

امضای سه تفاهم نامه همکاری کانون معلولین توانا با ادرات و سازمان‌‌های مختلف در قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۵۳۲۱۰

همزمان با برگزاری جشنواره تجلیل از دانش آموزان ممتاز، کانون معلولین توانا سه تفاهم نامه همکاری با ادرات و سازمان‌‌های مختلف امضا کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سید قاسم هاشمی مشاور فرهنگی کانون توانا قزوین گفت: تفاهم نامه همکاری آموزش و پرورش استان قزوین با کانون معلولین توانا با حضور حسنعلی اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین و محمدرضا هادی پور مدیرعامل کانون معلولین توانا همزمان با برگزاری بیست و دو‌مین جشنواره تجلیل از دانش آموزان ممتاز امضا می‌شود.

وی افزود: این تفاهم نامه در راستای انسجام هرچه بهتر طرح‌ها و برنامه‌های استعدادیابی کانون توانا در حوزه کودک و نوجوان برنامه‌ریزی شده است.

مسئول برگزاری بیست و دومین جشنواره تشویق دانش‌آموزان ممتاز کانون توانا تصریح کرد: آموزش و پرورش می‌تواند در زمینه اطلاع‌رسانی اهداف و رسالت‌های ما به ویژه در حوزه جشنواره تشویق دانش آموزان ممتاز و تشکیل تیم کارشناسی و ارزیابی در حوزه استعدادیابی به عنوان یک کارشناس مرجع به یاری کانون معلولین توانا بیاید.

وی افزود: شناسایی استعدادهای دانش آموزان و حرکت در مسیر پرورش و شکوفایی آنها یکی از مهمترین رسالت‌هایی است که کانون توانا در قالب این تفاهم نامه به آن می‌پردازد.

کانون توانا شتاب‌دهنده ملی در حوزه کسب و کار معلولین کشور می‌شود

 همچنین همزمان با بیست و دومین جشنواره تجلیل از دانش آموزان ممتاز، تفاهم‌نامه‌ای با موضوع تعامل در حوزه دانش آموزی با حضور محمدرضا هادی‌پور مدیرعامل کانون معلولین توانا با مصطفی مافی رئیس پارک علم و فناوری قزوین پارک علم و فناوری استان قزوین منعقد می‌شود.

سید قاسم هاشمی مشاور فرهنگی کانون توانا گفت: خاطرنشان کرد: دراین تفاهم‌نامه در خصوص نحوه تعامل کانون معلولین توانا و پارک علم و فناوری در زمینه رشد و پرورش استعداد‌های دانش آموزان برنامه‌ریزی‌های مدونی صورت گرفته است.

وی در ادامه به هم‌افزایی دو سازمان در زمینه پرورش استعداده‌های دانش آموزی اشاره کرد و افزود: پارک علم و فناوری هرسال جشنواره با محوریت ایده دانش آموزی برگزار می‌کند و در همین راستا کانون معلولین توانا نیز هرسال جشنواره‌ای برای تجلیل از دانش آموزان ممتاز دارد که همکاری و حتی ادغام این دو جشنواره می‌تواند دستاورد‌های بسیار مطلوبی در حوزه استعدادیابی و ایده‌پروری دانش آموزان داشته باشد.

مسئول برگزاری بیست و دومین جشنواره تشویق دانش‌آموزان ممتاز کانون توانا با اشاره به این نکته که کانون معلولین توانا شتاب‌دهنده ملی در حوزه کسب و کار افراد دارای معلولیت می‌شود، بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط کانون معلولین توانا، این سازمان مردم نهاد با مجوز، کمک و مشاوره پارک علم و فناوری استان قزوین به شتاب‌دهنده ملی در حوزه کسب و کار معلولین تبدیل شود.

هاشمی تصریح کرد: در این تفاهم‌نامه قرار است از ظرفیت‌های دو مجموعه در مسیر بهبود وضعیت اشتغال و کسب و کار افراد دارای معلولیت استفاده شود به عنوان مثال پارک علم و فناوری به عنوان یک شبکه مشاوره منسجم در کل کشور به لحاظ تخصص و مشاوره در حوزه کسب و کار اجتماعی به کانون توانا یاری می‌رساند و کانون معلولین توانا نیز ظرفیت و تجربه که در زمینه کارآفرینی و اشتغال افراد دارای معلولیت دارد را در قالب یک شتاب‌دهنده در حوزه کسب و کار به اجرا درمی‌آورد.

کانون توانا با اداره‌ فرهنگ و ارشاد قزوین تفاهم نامه همکاری امضاء می‌کند

 به مناسبت بیست و دومین جشنواره تجلیل از دانش آموزان ممتاز، تفاهم‌نامه همکاری با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در حوزه استعداد‌یابی و نخبه‌پروری دانش آموزان در زمینه‌های هنری امضا می‌شود.

سید قاسم هاشمی مشاور فرهنگی کانون توانا گفت: کانون معلولین توانا به واسطه سال‌ها برنامه‌ریزی در حوزه‌های مختلف هنری برای گروه سنی کودک و نوجوان امروز از ظرفیت‌ و تجربه بسیار مناسبی در این حوزه برخوردار است که اگر درجهت رشد و پرورش آن گام برداریم می‌تواند دستاورد‌های خوبی در این زمینه‌ها داشته باشد.

مشاور فرهنگی کانون توانا تصریح کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در قالب این تفاهم نامه قرار است به عنوان کارشناس هنری و داور ارزیابی آثار جشنواره تجلیل از دانش آموزان ممتاز جشنواره تجلیل از دانش آموزان ممتاز به کانون معلولین توانا یاری برساند.

وی با بیان این نکته که زمان ارسال آثار به جشنواره از اول مرداد ماه تا آخر این ماه است، عنوان کرد: جشنواره تجلیل از دانش آموزان ممتاز امسال شامل دو مرحله است در مرحله نخست دانش آموزانی که آثار و استعداد‌های خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده‌اند مورد تقدیر و تشویق قرار می‌گیرند.

هاشمی ادامه داد: در مرحله دوم از افرادی که استعداد، مهارت و توانمندی‌های خاصی دارند ولی متاسفانه به هر دلیلی نتوانسته‌اند در مسیر رشد و پرورش آن گام جدی بردارند مورد حمایت، هدایت و پشتیبانی قرار می‌گیرند.

وی مطرح کرد: علاقه‌مندان می‌تواند مهارت و استعداد‌های خود را در هر زمینه همچون استعدادهای هنری، بازیگری، گویندگی، علمی و ورزشی را در قالب فیلم یا مصاحبه برای دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز