خبرگزاری کار ایران

در بازدید از ایلنا مطرح شد؛

مقاوم سازی بیش از نیمی از بافت روستایی استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۵۳۱۷۷

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: بیش از نیمی از بافت روستایی استان در سال های اخیر مقاوم سازی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، اصغر گونجی روز چهارشنبه در بازدید از خبرگزاری ایلنا مرکز قزوین به مناسبت روز خبرنگار گفت:  در بحث مسکن روستایی از 94 هزار واحد مسکونی روستایی که در سطح استان وجود دارد، 47 هزار و 500 واحد در دوره های مختلف مقاوم سازی شده است که میزان مقاوم سازی ها استان قزوین 6درصد بیشتر نرم میانگین کشوری است.

وی تعداد روستاهای بالای 20 خانوار استان را 693 روستا با جمعیتی بیش از 101هزار نفر برشمرد و خاطرنشان کرد:  طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی از سال ۸۴ در استان آغاز و تاکنون ۲۸ هزار و ۱۲ واحد بهسازی شده که ۶۴۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در طول ۱۴ سال گذشته برای آن هزینه شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین در خصوص صدور سند در روستاها یادآور شد: 64 هزار و 120 جلد سند در روستاها و شهرهای کمتر از 20 هزار نفر استان صادر شده است و نزدیک به دو هزار سند نیز در حال اقدام است.         

گونجی همچنین در خصوص اجرای طرح هادی در روستاهای استان نیز گفت: در استان قزوین ۶۶۹ روستای بالای بیست خانوار طرح هادی دارد که  این طرح در ۳۶۷ روستا نیز بازنگری شده است.

وی مجموع اعتبارات طرح های هادی روستایی در استان را بالغ بر 15میلیارد و 200 میلیون تومان  اعلام  و متوسط اجرای طرح هادی در کشور را ۵۱ درصد و در  استان ۶۰ درصد عنوان کرد.

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت های بنیاد مسکن در ستاد بازسازی سیل لرستان و زلزله کرمانشاه  یادآور شد:  بنیاد مسکن  علاوه بر تعهد 820 واحد مسکونی آسیب دیده از سیل 98در استان، در بحث احداث 2 هزار و 100 واحد مسکونی و در بحث تعمیر 3 هزار و 500 واحد در منطقه لرستان ورود پیدا کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز