خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

بستر آموزش آنلاین در نیمی از روستاهای استان قزوین فراهم نیست

asdasd
کد خبر : ۹۵۳۰۵۴

سرپرست اداره کل ارتباطات و فن آوری اطلاعات استان قزوین گفت: هزینه بالای واردات دکل‌های مخابراتی و اینترنتی، اجازه نمی‌دهد که حتی تا دو سال آینده نیمی از روستای استان از طریق اپراتورها به اینترنت پرسرعت متصل شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مرتضی شهامی روز چهارشنبه در بازدید از دفتر ایلنای مرکز قزوین به مناسبت روز خبرنگار با بیان این مطلب افزود: پهنای باند برخی از روستاها ظرفیت دو مگابایت دارد و امروز به سبب استفاده حداکثری از فضای مجازی، احتمال کند شدن اینترنت در برخی از ساعات وجود دارد.

وی با بیان اینکه در بعضی از این روستاها امکان افزایش و توسعه تجهیزات وجود ندارد، گفت: بیش از 400 روستای استان قزوین ارتباط 2G دارند و قطعا هم اکنون نمی‌توانند از طریق اپراتورها از اینترنت پر سرعت بهره‌مند شوند.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین عنوان کرد: هزینه بالایی که واردات دکل‌های مخابراتی و اینترنتی دارند، اجازه نمی‌دهد که حتی تا دو سال آینده این روستاها از طریق اپراتورها به اینترنت پرسرعت دست‌یابند.

این مقام مسئول یادآور شد: در حوزه تلفن همراه وزارتخانه عزم جدی برای پوشش تمامی روستاهای استان دارد ولی به دلیل افزایش هزینه ها و کاهش اعتبارات امکان پوشش دهی همه روستاهای استان وجود ندارد و باید برای سال تحصیلی در بخشی از روستاها آموزش باید به شکل حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه شهرهای استان از اینترنت پرسرعت بهره مند هستند عنوان کرد: برخی از نقاطی که  اینترنت ضعیف شده بود با تجهیزات موجود تقویت شد اما هنوز بعضی از مناطق شهری همچون پونک با کندی اینترنت روبرو هستند.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فن آوری اطلاعات استان قزوین با بیان اینکه زیرساخت‌های مناسبی تاکنون در استان قزوین به وجود آمده در حالی که همچنان ظرفیت بالایی برای استفاده بیشتر مردم از اینترنت وجود دارد، افزود: هم‌اکنون ظرفیت اینترنتی قزوین 95 گیگابایت بر ثانیه است در حالی به سادگی می‌توانیم این ظرفیت را تا 200 مگابایت بر ثانیه افزایش دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز