خبرگزاری کار ایران

خزائلی در بازدید از دفتر ایلنای قزوین مطرح کرد:

رسانه ها پیشگامان توسعه صنعت گردشگری/ مرمت و باز زنده سازی گراند هتل قزوین تا 1400

asdasd
کد خبر : ۹۵۳۰۵۱

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری گفت: رسانه ها از حافظان میراث فرهنگی و پیشگامان توسعه صنعت گردشگری و حامیان همیشگی هنرمندان صنایع‌دستی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علیرضا خزائلی روز چهارشنبه در بازدید از دفتر خبرگزاری ایلنای مرکز  قزوین با اعلام این مطلب افزود: بدون شک رسانه‌ها با تولید محتوای رسانه‌ای اثربخش می‌توانند بر گردشگری که این روزها به‌عنوان یک صنعت شناخته می‌شود تاثیرات مثبت زیادی داشته باشند.

وی افزود: خبرنگاران  به عنوان پرچمداران عرصه آگاهی بخشی در استان بهترین و دلسوزترین حافظان میراث فرهنگی، پیشگامان توسعه صنعت گردشگری  و حامیان همیشگی هنرمندان صنایع‌دستی بوده اند که همواره با نقدهای راهگشا و دلسوزانه و حمایت‌های همه جانبه خود همراه و پشتیبان همیشگی مجموعه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان قزوین با اشاره به تاثیر گذر زمان و رشد فناوری در حوزه گردشگری گفت : در سال های اخیر رشد سریع فناوری انتقال مفاهیم و جنبه‌های مختلف سفر آسان‌تر کرده و امروزه افراد تنها با چند کلیک ساده می‌توانند بدون حتی حرکت از محل خود به کمک دنیای دیجیتال و به‌صورت مجازی از یک محل دیدار کنند و تجربیات شخصی خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

این مقام مسئول با بیان اینکه «هنوز هیچ شیوه‌ای نمی‌تواند جایگزین کاملی برای انجام سفر و لذت‌های حاصل از آن شود» خاطرنشان کرد: آگاهی بخشی، ایجاد انگیزه و تمایل، تشویق به انجام سفر از اهدافی است که باید رسانه ها دنبال کنند.

مرمت و باز زنده سازی گراند هتل قزوین 1400به اتمام می رسد

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رشد 50 درصدی طرح احیا، ساماندهی و مرمت گراند هتل قزوین گفت: ساماندهی و مرمت گراند هتل از شاخص ترین طرح‌های احیای بناهای تاریخی کشور است که از سوی شرکت سمگا (سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران) در حال پیگیری است.

خزائلی تصریح کرد:  اگرچه شیوع کرونا و محدودیت های ناشی از آن کار ساماندهی و مرمت این بنای تاریخی را کند کرد اما با پیگیری های انجام شده کارگاه ساختمانی این طرح تعطیل نشد و همچنان به کار مشغول است و به زودی مرمت و ساماندهی نمای این بنا از سمت خیابان پیغمبریه نیز آغاز می شود.

وی اظهار امیدواری کرد تا پایان سال 1400 عملیات مرمت و ساماندهی و احیا و باززنده سازی گراند هتل قزوین به اتمام برسد.

گفتنی است این بنا که از قدیمی ترین هتل های کشور است، یکی از نمادهای مدرن سازی ایران به شمار می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز