خبرگزاری کار ایران

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان:

۵۰۰ مددجوی ایلامی در زمینه قالیبافی فعالیت دارند/ نداشتن بیمه مشکل عمده بافندگان

asdasd
کد خبر : ۹۵۳۰۳۷

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان ایلام گفت: هم اکنون بیش از ۵۰۰ مددجوی کارآفرین و بافنده مورد حمایت این نهاد در زمینه قالیبافی و تولید فرش دستباف در این استان فعالیت دارند.

به گزارش ایلنا، شبیب جعفرزاده گفت: این تعداد مددجوی بافنده در سال‌های گذشته پس از طی مراحل آموزشی و دریافت خدمات پشتیبانی از این نهاد و با همکاری راهبران شغلی وارد عرصه فرش بافی شده‌اند.

وی با بیان اینکه سالانه درآمد قابل توجهی از این محل وارد چرخه زندگی این خانواده‌ها می‌شود، تصریح کرد: این تعداد قالیباف سال گذشته تعداد ۳۳۸ تخته فرش دستباف نفیس به متراژ ۶۰۰ متر وارد بازار کرده که ارزش مالی آن‌ها بیش از ۱۱ میلیارد و ۱۷۵ میلیون ریال بوده است.

جعفرزاده تصریح کرد: آموزش مهارت‌های شغلی به نو آموزان، راه اندازی کارگاه، تأمین مواد اولیه، پرداخت دستمزد منصفانه و در نهایت بازاریابی و خرید تضمینی‌محصولات از جمله خدمات کمیته امداد به این بافندگان است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان ایلام به مشکلات شغلی این بافندگان اشاره کرد و گفت: عدم پوشش بیمه‌ای، یکی از این مشکلات بوده که در این زمینه در صورت همراهی برخی دیگر از دستگاه‌های متولی از جمله شرکت فرش، اداره کل صنایع دستی، میراث فرهنگی و تامین اجتماعی این نهاد نیز آماده همکاری است.

طی چند سال اخیر برای بیش از ۳ هزار نفر از زنان سرپرست خانوار و دختران تحت تکفل خانواده‌های مددجو در زمینه قالیبافی دوره‌های آموزشی برگزار شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز