خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی‌آذربایجان‌شرقی‌مطرح کرد:

آسیب بیش از ۱۳ هزار هنرمند فعال در حوزه صنایع‌دستی استان از شیوع کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۵۳۰۳۵

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی گفت: شیوع ویروس کرونا در جامعه تعداد ۱۳ هزار فعال صنایع دستی این استان را دچار مشکل و متضرر کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد حمزه‌زاده در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: آذربایجان شرقی دارای بیش از ۸۰ رشته هنری با بیش از ۱۳ هزار هنرمند فعال در حوزه صنایع‌دستی است که بخش عمده آنها را هنرمندان روستایی تشکیل می‌دهند و به دنبال شرایط ویژه کشور در دوران کرونایی متحمل خسارات سنگین مالی متعددی شده‌اند.

وی اظهار داشت: شرایط حاضر اگرچه تأثیری بر تولید آثار هنری داشته است، اما با توجه به توقف صنعت گردشگری طی ۶ ماه گذشته، شرایط عرضه و به تبع آن چرخه اقتصادی این حوزه با چالش‌ها و موانع متعددی روبرو شده است که راه برون‌رفت از این چالش اعطای تسهیلات ویژه به هنرمندان در راستای بهبود وضعیت معیشتی و عرضه محصولات است.

حمزه زاده با بیان اینکه رفع موانع و چالش‌های اقتصادی هنرمندان صنایع ‌دستی آذربایجان شرقی با مشارکت و همیاری بانک رسالت قابل حل است، خواستار مشارکت این مجموعه در این زمینه شد.

حمزه زاده اضافه کرد: برای رونق بخشی به فعالیت حوزه بومگردی آذربایجان شرقی، تعریف تسهیلات ویژه برای فعالان این حوزه در روستاها می‌تواند اقدامی مؤثر در توسعه این صنعت و ارتقای سفرهای داخلی با تمرکز بر ظرفیت‌های طبیعی و روستایی باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز