خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای کردستان:

تکمیل طرح ابرار نیازمند ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار است

asdasd
کد خبر : ۹۵۲۹۷۷

مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: تکمیل طرح ابرار در این استان نیازمند ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش ایلنا، محمد راشد مدرس‌گرجی گفت: این استان در طرح ملی اقدام برای احداث و آسفالت ریزی راه‌های اولویت دار روستایی موسوم به ابرار، سهم ۲۰۰ کیلومتری دارد که اتمام این برنامه نیازمند ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار است.

مدرس‌گرجی با اشاره به اینکه اجرای طرح ابرار توسط راهداری به علت استفاده از ماشین آلات و توان مهندسی این مجموعه باعث کاهش ۵۰ درصدی هزینه تمام شده، می‌شود، اظهار داشت: کردستان در مرحله اول این طرح، سهمیه آسفالت ریزی ۲۰۰ کیلومتری داشته که تاکنون ۶۰ کیلومتر از این میزان راه آسفالت شده است.

اقدام برای آسفالت ریزی راه‌های اولویت‌دار روستایی از طرح‌های وزارت راه و شهرسازی تحت عنوان طرح ابرار در ۲ مرحله با افق اسفالت ریزی پنج هزار کیلومتر تا پایان دولت دوازدهم است اجرا می‌شود؛ مقرر شده در مرحله اول این طرح ۲ هزار کیلومتر و در مرحله دوم نیز سه هزار کیلومتر از راه‌های اولویت دار روستایی آسفالت ریزی شود.

وی اضافه کرد: اجرای طرح ملی ابرار در کردستان همزمان با اعلام وزارت راه و شهرسازی از آبان سال گذشته آغاز شد و در این مدت ۱۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای ۷۰ کیلومتر اجرا شده، هزینه شده است.

مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان ادامه داد: این میزان اعتبار از ۲ محل شامل ۱۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از محل منابع ملی و ۱۱ میلیارد تومان نیز از محل منابع استانی تامین شده است.

وی تأکید کرد: مقرر شده این اداره کل سهم ۲۰۰ کیلومتری استان را در ۲ سال اجرا کند که با اتمام این طرح‌ها میانگین دسترسی آسفالت ریزی در راه‌های روستایی از ۴۹ درصد به ۵۴ درصد می‌رسد.

مدرس گرجی در خصوص سهمیه مرحله دوم این طرح برای استان کردستان نیز گفت: وزارت راه و شهرسازی آسفالت ۲ هزار کیلومتر راه روستایی را برای اجرای مراحل اول و دوم ابرار در دستور کار قرار داده که پس از اتمام مرحله اول سهمیه هر استان مشخص می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز