خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شهرک صنعتی ماهدشت:

شهرک صنعتی ماهدشت بر مدار تولید و اشتغال پیش می‌رود

asdasd
کد خبر : ۹۵۲۹۴۵

مدیرعامل شهرک صنعتی ماهدشت با اشاره به ظرفیت قابل ملاحظه تولید و اشتغال و جذب‌بخشی خصوصی در این شهرک صنعتی، گفت: پیش از شروع فعالیت شهرک‌حدودهزار و ۷۰۰ نفر اشتغالزایی در شهرک صنعتی ماهدشت ایجاد شده بود و بعد از گذشت یکسال، با ۳۰درصد افزایش اشتغال روبرو بود و پیش بینی می شود تا پایان سال‌حدود هزار شغل پایدار جدید به این تعداد اضافه شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، میثم نیک نژاد با اشاره به روز ۲۱ مرداد و مناسبت روز ملی صنایع کوچک در نشست خبری که در یکی از واحدهای صنعتی این شهرک برگزار شد، اظهار کرد: شهرک صنعتی ماهدشت به عنوان ساماندهی نقاط پر تراکم صنعتی هشتگرد، سیمین دشت و بهارستان در البرز با پیگیری اعضای هیات امنای موسس و بر اساس مصوبه هیات دولت در سال ۸۹ تصویب و در سال ۹۷ موفق به کسب پروانه بهره برداری شد و در ابتدای سال ۹۸ به عنوان موسسه علم و فناوری خوارزمی ماهدشت به ثبت رسید که در حال حاضر فعالیت های اجرایی آن دنبال می شود.

وی افزود: با توجه به فعالیت شهرک صنعتی ماهدشت، سکونت برخی از پرسنل در شهر ماهدشت که به لحاظ بافت جمعیتی و اقتصادی، محروم و ضعیف بود، دچار تغییرات مثبت و خوبی شد و پیش بینی می شود با اشتغال ۱۰هزار نفری در شهرک صنعتی، رونق خوبی به جمعیت و اقتصاد شهر ماهدشت اضافه شود.

نیک نژاد افزود: با اعطای پروانه بهره برداری شهرک صنعتی ماهدشت، عملیات توسعه این شهرک با هدف ایجاد اشتغال برای هفت هزار نیروی کار جدید آغاز شد.

مدیرعامل شهرک صنعتی ماهدشت اظهار کرد: ۲۵۰ هکتار مساحت اولیه ای بود که در مرحله نخست در اختیار قرار گرفت که به لحاظ تعهدات زیرساختی، مساحت ۴۵۰ هکتاری به شهرک الحاق شود. 

این مدیر صنعتی افزود: تا کنون بر اساس تعهدات در ۴ شهرک با مصوبه دولت که از سال ۹۱ پروانه بهره برداری گرفت با توجه به کمک صنعتگران و وحدت رویه هیات مدیره، تعهدات انجام شد و امیدواریم این کار ادامه دار باشد.

نیک نژاد اضافه کرد: شهرک ماهدشت به لحاظ ضعف در زیرساخت عمرانی، دچار مشکل بود و حتی جدول بندی و آسفالت معابر از طرف مدیریت شهری، انجام نشد لذا بخشی از تعهدات، ساماندهی در حوزه محیط زیست و معبر سازی بود.

این مدیر با اشاره به ظرفیت بالای این شهرک صنعتی، تصریح کرد: شهرک صنعتی ماهدشت در پنج کیلومتری فرودگاه بین المللی پیام به عنوان منطقه ویژه و قابلیت کارگو و باربری هوایی، ویژه است که به عنوان توانمندی شهرک محسوب می شود

نیک نژاد گفت: موقعیت شهرک در ۴۰ کیلومتری تهران، شاه راه مناسبی است و سه استان قزوین، تهران و مرکزی در مجاورت این شهرک قرار دارد.

مدیر عامل شرکت صنعتی ماهدشت با اشاره به ۴۰۰ پرونده واحدهای صنعتی در قطعات تفکیک شده شناسایی شده که ۱۵۴ پرونده مربوط به واحدهای صنعتی و حدود ۸۰ واحد در حال فعالیت هستند.

وی گفت بر اساس لیست بیمه و آمار ارائه شده در این شهرک افزود: بیش از ۲۰۰ واحد تولیدی، صنعتی و خدماتی در این شهرک صنعتی در زمینه صنایع غذایی، تولید آرد، فراوری گوشت، ماشین سازی، صنایع فلزی، سلولزی، چوب و خدماتی توزیعی فعالیت های خوبی دارند و شهرک صنعتی ماهدشت بستر مناسب برای رشد و توسعه تولیدات این حوزه هاست.

نیک نژاد گفت: شهرک صنعتی ماهدشت بزرگترین کلونی آرد کشور است و ۸ کارخانه آرد در این شهرک مستقر بوده و با این ظرفیت ۷۵درصد از آرد البرز و ۲۵درصد سهمیه آرد تهران از این شهرک تامین می شود.

این مدیر به ظرفیت بالای مبلمان و چوب  اشاره کرد و گفت: ۲۰ تا ۲۵ واحد فعال تولیدی برند مبلمان و پارکت در بخش خصوصی وجود دارد که با صادرات محصولات به خارج از کشور، قابلیت های خوبی در این ارتباط دارند.

وی تصریح کرد: تاکنون در مجموع هفت پروانه بهره برداری برای شهرک های صنعتی غیر دولتی در استان البرز صادر شده است . 

نیک نژاد با توجه به بیمه و آمار ارائه شده گفت: پیش از شروع فعالیت شهرک حدود هزار و ۷۰۰ نفر اشتغالزایی در شهرک صنعتی ماهدشت ایجاد شده بود و بعد از گذشت یکسال، بالغ بر هزار نفر دیگر نیز به این مجموعه اضافه شد که با ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش اشتغال روبرو بود. 

وی با اشاره به ۳۰ مجوز جدید در شهرک صنعتی ماهدشت، گفت: این به طرفیت اشتغال البرز اضافه کرد و پیش بینی می شود تا پایان سال حداقل ۱۹ واحد وارد مدار اشتغال شده و حدود هزار شغل پایدار ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت صنعتی ماهدشت به ماموریت اصلی اعضای هیات مدیره اشاره کرد و گفت: لازم است ظرفیت های ماهدشت را به سرمایه گذاران معرفی کنیم و از طرفی خدمات را با تسهیلگری ارایه شود لذا کمتر از دو هفته پروانه ساختمانی برای واحدها صادر می شود که این روند در سالها قبل طی ۲ تا ۳ سال از طرف شهرداری صادر می شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز