خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان:

بانک ها حق دریافت سود مرکب ندارند/ تحقق جهش تولید مستلزم حمایت از تولید کننده است

asdasd
کد خبر : ۹۵۲۹۱۰

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: با توجه به دستورالعمل صادره از قوه قضاییه هیچ بانکی حق ندارداز واحد‌های تولیدی سود مرکب دریافت کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حجت الاسلام نوراله قدرتی در نشست  ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با هدف بررسی جانشینی بانک ها و تعیین تکلیف شرکت‌های تولیدی برگزار شد، اظهار کرد: تحقق جهش تولید نیازمند حمایت از تولیدکنندگان و رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری است و امیدواریم مردم بتوانند ثمرات جهش تولید و همکاری و تعامل دستگاه ها را در این زمینه ببینند.

رئیس کل دادگستری استان افزود: از جمله مشکلات ایجاد شده در جریان تولید، موضوع جانشینی بانک و املاک وثیقه در قبال مطالبات بانک ها می باشد که در استان تاکنون نسبت به 92 کارخانه و کارگاه تولیدی جانشینی تحقق یافته و یا در شرف اقدام می باشد که در راستای شعار سال "جهش تولید" باید بانک‌ها و مالکان کارخانه ها با تعامل و همکاری و مدیریت استان تلاش کنند که کارخانه تعطیل نشود و همچنین مجددا احیا شود که در این نشست 10 کارخانه در استان تعیین تکلیف شد.

قدرتی با اشاره به دستورالعمل رئیس قوه قضاییه اعلام کرد: بر اساس رای دیوان عالی کشور هیچ بانکی حق ندارد از واحد‌های تولیدی سود مرکب دریافت کند.

وی ادامه داد: اگر بانک دست صنعتگر را نگیرد هم مرگ صنعت و اقتصاد و هم افول خود بانک‌ها را شاهد خواهیم بود.

مقام ارشد قضایی استان بیان کرد: هیچ بانک و نهادی حق ندارد برای حیات اقتصادی خود تک رو باشد، چرا که این کار باعث ضرر به  منافع کشور می‌شود.

رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی استان اضافه کرد: هیچ کدام از بانک ها حق ندارند کارگاه تولیدی و کارخانه ای را که تملک کرده اند تعطیل کنند و بلکه در  شرایط امروز کشور باید تلاش کرد تا واحد‌های صنعتی به علت بدهی تعطیل نشود و به تولید خود ادامه بدهند.

رئیس کل دادگستری استان از مدیران بانک ها خواست با توجه به دستورالعمل جدید ظرف یک ماه درخواست و دادخواست های خود را اصلاح کنند و میزان واقعی طلب خود را مشخص کنند تا دادگاه و ادارات ثبتی بر اساس آن رای جدید صادر  کنند و اموال توقیف شود.

 قدرتی گفت: کسانی که برای این موضوع زندانی هستند سریعا مرخصی داده شوند تا بدهی آن ها محاسبه شود و بانک ها قرارداد را شفاف برای تولید کننده تبیین کنند.

حذف سودهای مرکب، درخواست تسهیلات و زمان خواستن برای تسویه حساب بدهی بانک ها از جمله مشکلات مطرح شده واحدهای تولیدی در این جلسه بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز