خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان خبرداد:

راسته‌های اصلی و فرعی بازار تاریخی زنجان مرمت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۵۲۷۶۴

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان، از مرمت راسته‌های اصلی و فرعی بازار تاریخی زنجان خبر داد و گفت: اعتبار لازم برای مرمت اضطراری بخشی از راسته‌های آسیب دیده بازار تامین شده است.

به گزارش ایلنا از زنجان به نقل از میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، امیر ارجمند، گفت: بازار تاریخی زنجان از قدیمی‌ترین مراکز تجاری و اجتماعی شهر زنجان محسوب می‌شود و طی سال‌های متمادی، مرمت راسته‌های بازار تاریخی زنجان در قالب فازهای مختلف انجام‌گرفته و در سال جاری نیز فاز جدید این پروژه آغاز شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان، افزود: در سال جاری با پیگیری این اداره کل و مساعدت و مشارکت بازاریان طی بررسی‌های کارشناسانه برای مرمت اضطراری بخشی از راسته‌های آسیب‌دیده این بازار اعتبار لازم تأمین‌شده است.

وی، ادامه داد: بر اساس سرفصل‌های مرمتی تعریف‌شده، اقدامات استحکام‌بخشی پایه‌ها و دیوارها، ساماندهی کف محوطه‌ها، ترمیم گنبدهای فروریخته طاق‌ها و تویزه‌ها، سبک‌سازی طاق‌ها، عایق‌بندی، مرمت‌های موضعی در زیر پایه‌ها و دیگر اقدامات مرمتی اجرا می‌شود.

ارجمند اظهار کرد: جذب مشارکت مالکین و بهره‌برداران بناهای تاریخی در عملیات‌ها و پروژه‌های مرمتی به‌منظور افزایش حس تعلق آنها و حفاظت و صیانت از آثار تاریخی از اهداف و اولویت‌های وزارت میراث فرهنگی است.

بازار تاریخی زنجان یکی از مجموعه‌های تاریخی ارزشمند و پویا در قلب تجاری شهر است و از نظر ساماندهی، حفاظت و مرمت همواره مورد توجه این اداره کل بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز