خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

راه اندازی مدرسه کارآفرینی، مهارت و کسب و کار توانا در سراسر کشور

asdasd
کد خبر : ۹۵۲۶۷۱

دبیر برگزاری بیست و دومین جشنواره تشویق دانش‌آموزان ممتاز کانون توانا گفت: کودکان هفت سال به بالا می‌توانند با ثبت نام در سایت جشنواره تجلیل از دانش آموزان ممتاز شخصیت اجتماعی خود را شکل داده و قابلیت‌های اجتماعی و هوش هیجانی خود را ارزیابی کنند.

سید قاسم هاشمی مشاور فرهنگی کانون توانا قزوین در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در قزوین گفت: همزمان با برگزاری بیست و دومین جشنواره تجلیل از دانش آموزان ممتاز، مدرسه کارآفرینی، مهارت و کسب‌ و کارتوانا برای دانش آموزان سراسر کشور به همت کانون معلولین توانا راه‌اندازی می‌شود.

وی عنوان کرد: جشنواره تجلیل از دانش آموزان ممتاز رویدادی اجتماعی-فرهنگی است که در آن دانش آموزان علاوه براینکه مورد تقدیر و تشویق قرار می‌گیرند دانش آموزان و خانواده‌های آنها را با فعالیت‌های کانون معلولین توانا آشنا می‌کند.

دبیر برگزاری بیست و دومین جشنواره تشویق دانش‌آموزان ممتاز کانون توانا ادامه داد: برنامه‌‌های کانون معلولین توانا برای رشد و پرورش دانش آموزان با جشنواره تجلیل از دانش آموزان ممتاز به پایان نمی‌رسد بلکه این جشنواره شروع فعالیت‌ها مدرسه کارآفرینی، مهارت و کسب و کار توانا است.

وی افزود: مدرسه کارآفرینی، مهارت و کسب و کارتوانا با هدف استعدادیابی توانمندی‌های دانش آموزان و رشد و پرورش خلاقیت کودکان و نوجوانان در دستور کار کانون معلولین توانا قرار گرفته است، کودکان هفت سال به بالا می‌توانند با ثبت نام در سایت جشنواره تجلیل از دانش آموزان ممتاز شخصیت اجتماعی خود را شکل داده و قابلیت‌های اجتماعی و هوش هیجانی خود را ارزیابی کنند.

مشاور فرهنگی کانون توانا قزوین گفت: عضویت کودکان و نوجوانان در مدرسه کارآفرینی می‌تواند تحلیل درستی از استعداد‌ها و توانمندی‌های کودکان و نوجوانان در اختیار خانواده‌ها و مربیان دانش آموزان قرار دهد تا طبق ارزیابی‌هایی که از کودکان و نوجوانان صورت می‌گیرد بتوانند آنها را در مسیر درست تحصیلی و شغلی قرار دهند.

وی بیان کرد: هر تفاوت و ویژگی که دانش آموزان دارند مخصوص آنها بوده و توانمندی‌ها و استعداد‌های آنها را نشان می‌دهد، بنابراین در مدرسه کارآفرینی، مهارت و کسب و کار سعی شده تا در مرحله نخست استعداد‌ها و توانمندی‌های دانش آموزان کشف و برنامه‌ریزی‌هایی متناسب با نیاز آنها ومتناسب با بافت فرهنگی و اجتماعی محل سکونت‌شان ارائه شده و در اختیار دانش آموزان قرار گیرد،

دبیر برگزاری بیست و دومین جشنواره تشویق دانش‌آموزان ممتاز کانون توانا خاطرنشان کرد: مدرسه کارآفرینی در مرحله اول به ضرورت پرداخت به موضوع استعدادیابی و پرورش دانش آموزان با رویکرد پژوهش محور و مسئله محور برای خانواده‌ها و جامعه می‌پردازد تا با اهمیت موضوع و چگونگی عملکرد پرورش توانمندی‌ها و استعداد‌های کودکان و نوجوانان آشنا شوند و در مرحله دوم بستری را آماده کند تا به دغدغه‌ها و نیازهای کودکان و نوجوانان برای پرورش و رشد استعداد‌های آنها کمک کند.

وی ادامه داد: در واقع رسالت اصلی مدرسه کارآفرینی، مهارت و کسب و کار توانا ارائه خدمات و تسهیل کردن امر استعدادیابی، آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان است، در مدرسه توانا سعی شده تا مطابق با استانداردهای روز و با درک درست از نیازها و خواسته‌های دانش آموزان خدمات و محصولات‌مان را در صنایع فرهنگی متناسب با نیاز جامعه وقف دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز