خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری بندرعباس:

شهرداری از دریافت سهم جرائم رانندگی بی‌بهره است/ اجرای طرح نوسازی تاکسی‌های شهری

asdasd
کد خبر : ۹۵۲۶۶۴

رئیس سازمان حمل و نقل، بار و مسافر شهرداری بندرعباس گفت: سالیان متمادی است که شهرداری بندرعباس از دریافت سهم 70 درصدی خود از پرداخت جرائم رانندگی بی بهره مانده است که سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید پیگیر این مطالبات باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندرعباس، حسین اخلاقی در یک صد و هشتاد و هشتمین جلسه علنی شورای شهر بندرعباس که با حضور رئیس راهنمایی و رانندگی  شهرستان برگزار شد، بیان کرد: در جلسه شورای عالی ترافیک که با حضور استاندار برگزار شد مطرح  کردم که در سال 98 بالغ بر 28 میلیارد تومان از محل جرائم رانندگی در سطح شهر بندرعباس وارد خزانه دولت شده است که از این میزان 17/5 میلیارد تومان سهم بندرعباس بوده است که از این مبلغ نیز تنها 200 میلیون تومان شهرداری دریافتی داشته است.

وی ادامه داد: در جلسه خصوصی با فرماندهان انتظامی صحبت هایی در این باره شد و آنها نیز از دغدغه خود برای افزایش دوربین های سطح شهر صحبت کردند، گفتیم 70 درصد از این جرائم، حتی اگر 30 درصد این جرائم رانندگی به خزانه شهرداری باز گردد دغدغه ها رفع خواهد شد.

اخلاقی افزود: استفاده شهرداری و سازمان حمل و نقل از  سهم پرداخت جرائم رانندگی یکی از کانال های مهم درآمدی این ارگان است که مبالغ هنگفتی را نیز شامل می شود اما متاسفانه سالیان متمادی است که سازمان حمل و نقل شهرداری بندرعباس از این منبع در آمدی بی بهره است.

رئیس سازمان حمل و نقل، بار و مسافر شهرداری بندرعباس اذعان کرد: وظیفه راهنمایی و رانندگی پیگیری دریافت این وصولی ها نیست بلکه سازمان برنامه و بودجه هر استان باید پیگیر اختصاص این سهم از خزانه دولت باشد تا پس از دریافت طبق نظر شورای ترافیک توزیع شود.

وی در ادامه به برنامه های این سازمان برای کاهش ترافیک و ایمن سازی معابر اشاره و بیان کرد: نقشه ایمنی برای تمام 14 کیلومتر نوار ساحلی شهرستان در نظر گرفته و در شورای عالی ترافیک نیز مطرح شد  که برآورد هزینه این پروژه با نصب پل عابر پیاده در طول این مسیر بالغ بر  6/5 میلیارد تومان در نظر گرفته شد و در انتظار تامین اعتبار این پروژه هستیم.

اخلاقی عنوان کرد: خبر خوشی که در این 90 روزه اخیر اتفاق افتاده این مسئله است که توانستیم با دوستانمان در سازمان شهرداری ها ارتباط بگیریم که از این طریق توانستیم مبلغ یک میلیارد و 427 میلیارد تومان اوراق برای بهسازی اتوبوس ها دریافت کنیم.

وی با بیان اینکه در خصوص ناوگان داخل شهری توانستیم مصوبه نوسازی سمند و تاکسی را دوباره بعد از پنج سال اجرایی کنیم، ادامه داد: خبر خوب دیگر این است که برای بهسازی کابین و درون تاکسی ها نیز تا سقف 10 میلیون تومان اعتبار بدون ضامن تخصیص داده شد و تاکسی داران عزیز می توانند با مراجعه به شرکت های معتبر و مورد تایید اتحادیه تاکسی ران ها در این راستا اقدام کنند.

رئیس سازمان حمل و نقل، بار و مسافر شهرداری بندرعباس گفت: از اعضای شورای شهر بندرعباس تقاضا دارم پیگیری کنند تا ارگانهایی که به این سازمان بدهکارند در صدد پرداخت باشند چرا که با دریافت حتی 10 درصد این مبالغ می توانیم بسیاری از برنامه ها را اجرایی کنیم.

اخلاقی مطرح کرد: خدماتی که به صنایع غرب انجام می شود یکی از کدهای درآمدی ما است و در حال حاضر کامیون ها و اتوبوس هایی به صورت غیر مجاز مشغول خدمات دهی هستند، برای پایلوت سازمان حمل و نقل بندرعباس را به سازمان بنادر وصل کرده ایم تا بدانیم چه میزان کامیون به شهر تردد می کنند که هر کدام از این کامیون ها مبلغ هفت هزار و 250 باید عوارض پرداخت کنند.

وی ضمن اینکه هیچ کدام از کامیون ها عوارض پرداخت نمی کنند، ادامه داد: یکی دیگر از کدهای در آمدی این سازمان ارائه خدمات به صنایع غرب بندرعباس است که در حال حاضر اتوبوس های غیر مجاز این کار را انجام می دهند که تقاضا داریم به این مسئله رسیدگی شود.

انتهای پیام/
سمانه کمالی باغستانی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز