خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث‌فرهنگی و گردشگری کرمانشاه خبر داد:

آغاز کاوش‌های باستان‌شناسی در محوطه زیج منیژه انزل

asdasd
کد خبر : ۹۵۲۶۳۱

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه از آغاز کاوش باستان‌شناسی در محوطه اثر تاریخی زیج ‌منیژه انزل خبر داد.

به‌گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ، امید قادری افزود: اثر تاریخی زیج ‌منیژه انزل در روستای قلعه‌شاهین قرار دارد، برای کاوش‌های باستان‌شناسی در محوطه این اثر مبلغ ۲۸۰۰ میلیون‌ ریال اختصاص داده ‌شد.

وی با اشاره به اینکه اعتبار تخصیص داده شده از محل کمک‌های استانی بوده، عنوان کرد: مجری این پروژه یک شرکت معتبر است که رزومه خوبی در کاوش‌های باستان‌شناسی دارد، قرار است ۴۵ روز با نظارت مستمر مدیریت پایگاه محور ساسانی در این منطقه فعالیت داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه افزود: در فصل اول این کاوش عملیات گمانه‌زنی و خواناسازی در راستای مرمت و نگهداری این بنای ارزشمند تاریخی آغاز شد و امیدواریم با اجرای موفق این عملیات، داده‌های فرهنگی و معماری این بنا ثبت و ضبط شود.

اوی گفت: در سال‌های گذشته اقدامات خوبی برای حفظ و نگهداری پایگاه محور ساسانی انجام شده‌ است، در این راستا می‌توان به آثار تاریخی منطقه قصرشیرین و قلعه یزدگرد اشاره کرد.

قادری افزود: بیشترین آثار تاریخی به‌جا مانده از دوران ساسانی در منطقه سرپل‌ذهاب قرار دارد و تصمیم داریم به آثار این منطقه توجه بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز