خبرگزاری کار ایران

شامبیاتی مطرح کرد:

طرح احداث تله‌کابین، در ثبت جهانی طاق‌بستان مشکلی ایجاد نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۹۵۲۶۲۹

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرمانشاه گفت: طرح تله‌کابین در خارج از حریم طاق‌بستان قرار گرفته و هیچگونه مشکلی را برای ثبت جهانی آثار تاریخی به وجود نمی‌آورد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، وحید شامبیاتی در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص تله‌کابین کرمانشاه، اظهار داشت: بحث احداث تله‌کابین نزدیک به دو دهه است که عملیات اجرایی آن شروع شده که در سنوات قبل عملیات احداث پایه‌ها براساس مجوزهایی که سازمان میراث فرهنگی داده بود، شروع شد.

وی ادامه داد: مجوز اولیه سازمان میراث فرهنگی کشور در راستای احداث تله‌کابین با این شرط بود که اگر تله‌کابین در بحث ثبت جهانی اثر تاریخی طاق‌بستان مشکلی ایجاد کند باید این پایه‌ها جمع‌آوری شود.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: در سال 97 با توجه به دغدغه‌ای که خود مدیریت شهری در خصوص ثبت آثار تاریخی داشت مشاوری گرفته شد و جانمایی طرح با توجه به اینکه طرح اولیه در حریم طاق‌بستان بود، تغییر پیدا کرد.

وی گفت: در همین راستا طرح را از حریم طاق‌بستان خارج کردیم به طوریکه تله‌کابین خارج از حریم طاق‌بستان قرار گرفته تا هیچگونه مشکلی برای ثبت آثار تاریخی به وجود نیاورد.

 شامبیاتی با بیان اینکه طرح یک کیلومتر با خود آثار طاق‌بستان فاصله دارد، گفت: طرح در دو سایت ابتدایی و انتهایی جانمایی شده که سایت ابتدای تقریبا دو هکتار مساحت ایستگاه پایین است و ایستگاه بالا که معروف به دشت کاهو حدود 30 هکتار است که تمام عملیات سازگار با طبیعت و بدون هیچ دخل و تصرفی در آن انجام می‌شود.

وی در پایان گفت: همان دغدغه‌های که بحث فعالان محیط زیست و میراث فرهنگی در خصوص این طرح دارند ما نیز در سیستم مدیریت شهری داریم  و رعایت می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز