خبرگزاری کار ایران

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل :

راه اندازی دومین دستگاه «پلاسما فریز» در بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل

asdasd
کد خبر : ۹۵۲۶۱۶

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از اهدای یک دستگاه پلاسمافریز توسط جامعه پزشکی استان به بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل قدردانی کرد.

به گزارش ایلنا از اردبیل، شهرام حبیب زاده صبح امروز در جلسه علوم پزشکی اردبیل با اعلام راه اندازی دومین دستگاه «پلاسما فریز» در بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل اظهار کرد: این دستگاه با مارک Haemonetics MCS از محل کمک های جامعه پزشکی استان اردبیل با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و سیصد میلیون ریال خریداری و تحویل این مرکز شد. 

وی افزود: با راه اندازی این دستگاه، مشکلات بیماران مبتلا به کرونا که نیاز به پلاسما فریز داشته و در نوبت اخذ این خدمت بوده اند برطرف خواهد شد. 

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان اینکه «پلاسما فریز» به روش درمانی اطلاق می گردد که هدف از آن خارج کردن مواد عامل بیماری زا از خون است، تصریح کرد: از این روش بعنوان درمانی امیدبخش در بیماران مبتلا به کرونا جهت کمک به مهار مرحله اوج بیماری استفاده می شود.

وی از زحمات جامعه پزشکی استان و همکاری های آقای دکتر کاظم قبادی و آقای دکتر منصور جعفری نمین و ستاد کرونای نظام پزشکی در اهدای این دستگاه قدردانی کرد.

گفتنی است؛ پیش از این نیز در ماه‌های اخیر یک دستگاه پلاسمافریز با نیت خیر و خداپسندانه از سوی خیرین استان در راستای خدمت رسانی، به مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) اردبیل اهدا شده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز