خبرگزاری کار ایران

در بازدید از ایلنای قزوین مطرح شد؛

مصرف آب در بخش کشاورزی باید تا 40 درصد کاهش یابد/ انتقال آب شرب از سد طالقان به قزوین از مهمترین پروژه‌های استان

asdasd
کد خبر : ۹۵۲۳۳۱

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: با توجه به اینکه بیشترین میزان مصرف آب مربوط به بخش کشاورزی است باید استفاده از آب در این بخش تا 40 درصد کاهش پیدا کند.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، یداله ملکی در بازدید از دفتر خبرگزاری ایلنا در قزوین به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: 91 درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود که باید این استفاده تا 40 درصد کاهش یابد و انجام این امر باید با سرعت بیشتری صورت گیرد تا منابع آبی استان حفظ شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان بیان کرد: فقط توسعه روش‌های نوین آبیاری برای کاهش مصرف آب کافی نیست و باید کشاورزان به صورت جدی تر در صرفه جویی آب تلاش کنند.

ملکی ادامه داد: یکی از مهمترین اهداف شرکت آب منطقه ای حفظ دشت قزوین است؛ زیرا دشت قزوین یکی از بزرگترین دشت های کشور است و تمام نیازهای استان را تامین می کند که باید در حفظ آن تلاش و کوشش کنیم و امانتدار خوبی باشیم و آن را به درستی به نسل آینده انتقال دهیم.

وی در خصوص مسئله چاه های غیرمجاز در استان تصریح کرد: در موضوع حفظ منابع آبی استان تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته است و قزوین جز استان هایی است که کمترین میزان چاه غیرمجاز را در سطح کشور دارد.

این مسئول اعلام کرد: بر اساس آمارهای به دست آمده از سال 86 تاکنون سطح اراضی آبی استان 2 برابر شده است یعنی از 130هزار هکتار به 260 هزار هکتار رسیده که این مسئله پیامد خوبی برای منابع آبی نخواهد داشت.

 مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان با اشاره به موضوع نصب کنتورهای هوشمند عنوان کرد: شرکت آب منطقه ای استان در این بخش با تغییر سیاست کاری خود سعی کرده است تا متناسب با ظرفیت دشت قزوین صرفه جویی در مصرف آب را بین کشاورزان ترویج دهد.

ملکی در خصوص انتقال آب شرب از سد طالقان به قزوین اظهار کرد: پروژه آب شرب یکی از مهمترین پروژه‌های استان است که از سال 82 در استان  آغاز شده است و در حال حاضر تمامی آب شرب استان از آب‌های زیرزمینی تامین می‌شود اما برای اجرایی‌شدن پروژه انتقال آب شرب از طالقان به قزوین طی سال های گذشته تلاش فراوانی شده است که با واگذاری بخشی از این پروژه به سرمایه گذار بخش خصوصی این پروژه طی 3 سال آینده به اتمام خواهد رسید.

وی در پایان ضمن تشکر از مجموعه خبرگزاری ایلنا مرکز قزوین گفت: در ایامی که شیوع ویروس کرونا استان را درگیر کرده بود و استان در وضعیت هشدار بود؛ ایلنای قزوین از معدود خبرگزاری هایی بود که به طور جدی در این ایام حضور پیدا کرد و به بیان واقعی اتفاقات این بیماری پرداخت که عملکرد این خبرگزاری قابل تقدیر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز