خبرگزاری کار ایران

با یک نامه خطاب به هواداران انجام شد؛

خداحافظی شاعرانه قلعه‌نویی با نصف جهان/ وقتی ژنرال اشتباهاتش را نمی‌پذیرد

asdasd
کد خبر : ۹۵۲۲۵۹

آمده بود سپاهان را قهرمان کند، اما دستش نه تنها از جام لیگ برتر کوتاه ماند، که سهمیه آسیا و جام حذفی را هم از دست داد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، پر افتخار ترین مربی لیگ برتر و ژنرال ارتش آبی‌ها لقب اوست. این دو عنوان برای هر باشگاهی اغوا کننده است تا امیر قلعه نویی را به خدمت بگیرد، اما چه سود که همیشه عناوین سبب موفقیت نمی شود.

امیرخان طلایی پوش فصل بدی را برای تیم سپاهان و هوادارانش رقم زد. آنقدر بد که حتما سال های زیادی در خاطر همه فوتبالی‌ها به یادگار می ماند و امیدواریم در خاطر مسئولان باشگاه هم بماند که اندکی بعید است.

سپاهان شب گذشته در فاصله 10 روز، دومین باخت خود مقابل تیم استقلال را تجربه کرد و با این شکست دستش از جام حذفی هم کوتاه ماند. آنچه این روزها بر سر سپاهان آمده، حاصل برنامه ریزی همین مسئولان است.

رفتن کرانچار، آمدن ویسی، مربیگری قلعه نویی و حذف از جام حذفی و نرسیدن به عنوان قهرمانی حاصل تصمیمات هیات مدیره باشگاه سپاهان و مدیریت کارخانه فولاد مبارکه در سال های اخیر است.

اما در اپیزود خداحافظی قلعه نویی از سپاهان و اصفهان، به نظر نمی رسد هیات مدیره نقشی داشته باشد. با این حال در اصل مسئله فرقی نمی کند. یک مربی پرآوازه آمده بود تا دیار نصف جهان را برای چندمین بار در حوزه فوتبال بر سر زبان‌ها بیاندازد و جام های زرین را به ویترین شان اضافه کند، اما حالا اندوه و حسرت به ارمغان آورده و با یک نامه خداحافظی روی تمام مصائب ایجاد کرده سرپوش گذاشته است.

امیر قلعه نویی با یک نامه از اصفهان خداحافظی کرده و به نوعی استعفا داده است. در این نامه آمده:

" سلام و خداحافظ اصفهان زیبا؛

بازی با استقلال برای من آخرین آزمون در قامت مربیگری سپاهان بود که دوست داشتم سربلند از آن بیرون بیایم، اما مقدر نبود.

خاطرات تلخ و شیرین زیادی از حضور ۳ سال اخیر در اصفهان دارم و فکر می‌کنم دیگر کافی است. از کسانی که طعنه، تهمت و ناسزا نثار من و شاگردانم کردند می‌گذرم و امیدوارم روزی دروغ‌ها در مورد هزینه‌ها، کیفیت و رفتار ما برملا شوند.

من و کادر فنی در این سه سال، چه در سپاهان و چه ذوب‌آهن سعی کردیم با تمام انگیزه کار کنیم تا به موفقیت برسیم. شاید تعریف بعضی‌ها از موفقیت چیز دیگری باشد، اما دیگر حوصله و زمانی برای ادامه سوءتفاهم وجود ندارد.

باید از جناب مهندس عظیمیان و اعضای محترم هیات مدیره سپاهان برای حمایت‌شان تشکر کنم و امیدوارم سلامت و موفق باشند. آنها شاهد حرف‌های من هستند و زمان همه چیز را اثبات خواهد کرد.

پیش از خداحافظی از هواداران راستین و عزیز سپاهان هم عذرخواهی می‌کنم که در خوشحال کردن‌شان در این فصل و رسیدن به عنوان قهرمانی موفق نبودیم.

حرف دیگری نیست. بدرود اصفهان عزیز."

در متن نامه نشانی از تاسف و مسئولیت پذیری برای اشتباهات نیست و بیشتر عوامل بیرونی را برای عدم موفقیت نشانه گرفته است. البته در آخرین خط نامه خداحافظی، نیمچه عذرخواهی دیده می شود، ولی باید دید آیا این نوشتار و این عذرخواهی برای حسرت سپاهانی ها و طرفدارانشان التیام بخش است؟ آیا هواداران و تماشاگران سپاهانی فراموش می کنند که امیرخان در نیم فصل با عذر درمان همسرش به تهران رفته و سه جلسه با مسئولان فدراسیون بر سر تیم ملی مذاکره کرده است؟ آیا طلایی پوشان و طلایی دوستان تغییر در فرایند مربیگری وی را بعد از بازگشت از تهران را از خاطر خواهند برد؟ تاکتیک های عجیب، تعویض های غریب و نتایج ضعیف در نیم فصل دوم بسیار مشهود و غیر قابل انکار است.

البته انتظار بی جایی است که بخواهیم ژنرال بپذیرد آنچه این روزها بر سر سپاهان آوار شده، بخش قابل توجهی از آن برعهده ایشان و بعد هیات مدیره باشگاه و کارخانه است. به هر حال تنها دلخوشی هواداران و تماشاگران سپاهانی کسب سهمیه آسیا است که با اما و اگرهای زیادی در دوبازی آخر، ممکن است محقق شود.

باید دید میگوئل تکسیرا که پیش از این علاوه بر سپاهان در تیم‌های ذوب‌آهن و تراکتور نیز به‌عنوان دستیار امیر قلعه‌نویی حضور داشته و قرار است تا مشخص شدن تکلیف نهایی و احتمالاً انتخاب مربی جدید، مسئولیت فنی تیم را برعهده بگیرد می تواند این خواسته نهایی طرفداران سپاهان را برآورده کند یا خیر؟

سمیه مسرور

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز