خبرگزاری کار ایران

از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان ؛

محدودیت‌های مراسم محرم و صفر در هرمزگان اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۹۵۲۲۱۰

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: مراسم محرم و صفر امسال با محدودیت در همه شهرهای هرمزگان برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، حجت الاسلام انصاری راد با اشاره به اینکه مدت زمان اجرای مراسم عزاداری محرم در مکان‌های سرپوشیده ۱ ساعت و در فضاهای باز حدود ۲ ساعت است، اظهار کرد: اجباری بودن ماسک برای همه عزاداران، رعایت فاصله اجتماعی ۲ متری و برگزاری مراسم با یک چهارم ظرفیت از دیگر محدودیت‌ها در این زمینه است.

وی تصریح کرد: بر اساس تصمیم ستاد مقابله با کرونا، راه اندازی ایستگاه‌های صلواتی و دسته روی در خارج از مکان‌های عزاداری، توزیع خوراکی و پذیرایی و استفاده از طبل و سنج نیز در محرم و صفر ممنوع است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی هرمزگان بیان کرد: عزاداران هنگام حضور در مراسم وسایل شخصی مهر و تسبیح و زنجیر و کتاب ادعیه همراه داشته باشند.

حجت الاسلام انصاری راد با بیان اینکه مکان‌های عزاداری قبل و بعد از مراسم ضدعفونی می‌شود، افزود: حضور افراد مسن با بیماری زمینه‌ای و کودکان در عزاداری‌ها ممنوع است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در پایان با اشاره به اینکه  توزیع نذورات در قالب کمک‌های مومنانه بصورت خام و بیرون بر است، خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم تعزیه خوانی، شیرخوارگان حسینی، علم گردانی پنجم محرم در میناب، زیرپرچم و هر گونه تجمع مشابه ممنوع است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز