خبرگزاری کار ایران

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان:

۸۸ درصد واحدهای صنعتی قزوین را صنایع متوسط و کوچک تشکیل می‌دهند

asdasd
کد خبر : ۹۵۲۲۰۴

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: حدود چهار هزار واحد تولیدی در استان قزوین دارای پروانه بهره برداری هستند که ۸۸ درصد آنها کوچک و متوسط هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، شهریار کشاورز اظهار کرد: صنایع کوچک از منظرهای مختلفی تعریف می شود که مهم‌ترین آنها میزان اشتغال، ارزش افزوده و سرمایه گذاری آنهاست که در کشور ما مهم ترین ویژگی اشتغال است که از یک تا ۱۰ نفر تعیین شده و همچنین صنایع متوسط نیز با اشتغال از ۱۰ تا ۵۰ نفر شناخته می شوند.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان افزود: البته در تعاریف کشورهای توسعه یافته صنایع کوچک تا ۵۰ اشتغال و صنایع متوسط نیز تا ۱۰۰ نفر اشتغال را دارا هستند.

کشاورز با بیان اینکه صنایع کوچک از انعطاف پذیری بالایی در حوزه تولید برخوردار هستند که نمونه آن را در شیوع ویروس کرونا شاهد بودیم، بیان کرد: کرونا برای بعضی صنایع تهدید نه بلکه فرصت بود و این واحدها توانستند با تغییر خط تولید خود، محصولات بهداشتی مورد نیاز جامعه برای مقابله با این بیماری را تولید کنند.

وی ادامه داد:  ۲۰ واحد تولیدی راکد و تعطیل از ابتدای امسال تاکنون و همزمان با سال جهش تولید در شهرک‌های صنعتی استان قزوین احیا و دوباره راه‌اندازی شده است.

این مسئول یادآور شد: این واحدها در زمینه تولید انواع محصولات بهداشتی و شیمیایی، فلزات و مواد غذایی به فعالیت می پردازند.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان خاطر نشان کرد: امسال دست‌کم احیای ۵۰ واحد تولیدی راکد و تعطیل در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین را هدف گذاری کرده‌ایم.

کشاورز گفت: براساس آخرین آمار  ۱۶ واحد تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان قزوین، خط تولید خود را به محصولات بهداشتی مقابله با کرونا تغییر داده‌اند.

استان قزوین دارای یک شهر صنعتی، ۱۳ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی دولتی و خصوصی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز