خبرگزاری کار ایران

رئیس علوم پزشکی نیشابور خبر داد:

مثبت بودن تست کرونای ۴۴ درصد فوتی‌های نیشابور / کرونا یک جنگ نامرئی است

asdasd
کد خبر : ۹۵۲۱۴۲

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور از تست مثبت ۴۴ درصد فوتی‌های این شهرستان به بیماری کووید ۱۹ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، محسن عظیمی‌نژاد در نشست خبری با خبرنگاران گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا مجموع تلفات در این شهرستان ۴٠٧ نفر مرگ‌های مثبت و ١٩٠ نفر تست مثبت و ما بقی با علایم بالینی بوده است. 

وی با بیان اینکه کرونا یک جنگ است و امروز وارد یک جنگ نامرئی و تمام عیار شده ایم اظهار داشت: بیمارستان ها خط مقدم هستند تا بیماران را درمان کنند اما تمام مجالس و کوچه و بازار هم خط مقدم محسوب می‌شود که هرگونه تجمع، شب نشینی باعث کمین دشمن و آسیب می‌شود همچنین در ساده پنداری کرونا مهمترین و بزرگترین آسیب را متحمل می‌شویم. 

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور اعلام کرد: باید تمام آحاد مردم را به موضوع رعایت پروتکل های بهداشتی حساس کرد که امروز خوشبختانه با حفظ رعایت این موارد نمودار بیماری رو به کاهش است این در حالی است که در تیر و مرداد ماه بیشترین پیک را داشتیم و فرسوده شدیم نباید اجازه دهیم دوباره تکرار شود. 

عظیمی نژاد با شاره به اینکه ٨۶ درصد از فوتی ها ناشی از بیماری کرونا در بیمارستان رخ داده است و ١٠ درصد خارج از بیمارستان خاطر نشان کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا ١٨ هزار و ١٧٢ نفر کل مراجعین، ٣ هزار و ۶١۵ تعداد بستری ها، ٣ هزار و ١١۴ نفر مرخص شده اند و برای ۴ هزار و ۶٢۶ نفر آزمایش انجام شده است، همچنین در تیر ماه ۶۶٣ نفر و تا ١٩ مرداد ماه ۴١٠ نفر بستری شده اند. 

وی با بیان اینکه در ٢۴ ساعت گذشته ١۴ نفر بستری شده اند و ۵ نفر فوت کرده اند، ادامه داد: ۵۰ درصد بیماران در مرداد ماه وضعیت نامناسبی داشتند که مستقیما در آی سی یو بستری شدند، همچنین در خرداد ماه ۵۶ نفر فوتی، تیر ماه ٨٣ نفر فوت و تا تاریخ ١٩ مرداد ماه ٧٨ نفر فوتی در شهرستان داشته ایم.

عظیمی نژاد با نزدیک شدن به فصل پاییز تاکید کرد: وزارت بهداشت، سازمان جهانی بهداشت و تجربه سال‌های گذشته ما در نیشابور بیانگر این است که در پاییز علاوه بر کرونا یک بحران بیماری حاد تنفسی آنفولانزا خواهیم داشت، همپوشانی که بین آنفولانزا، انواع باکتری ها و کرونا به وجود آید دوباره باعث می‌شود شاهد افزایش آمارها باشیم از این رو اکنون در تلاش هستیم تا تمام امکانات و تجهیزات بیمارستان حکیم را تکمیل کرده و به عنوان مدیریت بحران، مصوبه شورای تامین را گرفته ایم که در صورت نیاز بیمارستان قمر بنی هاشم هم برای بستری بیماران کرونایی تخلیه خواهد شد. 

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور درخواست کرد: اجازه ندهیم در هیچ فضای بسته ای تجمعی برای عزاداری امام حسین (ع) برگزار شود زیرا امام حسین علیه السلام راضی نیست شیعه اش برای عزاداری جانش به خطر انداخته شود. 

وی با اظهار ناامیدی اعلام کرد: درصورتیکه ظرفیت بیمارستان به اوج خود برسد دیگر کادر پرستاری و پزشکی نداریم و در حال حاضر با کمبود دارو مواجه شده ایم. دارویی که در کشور است کفاف تمام بیماران را نمی‌دهد با توجه به تحریم ها دارویی وارد نمی‌شود آن تعداد محدود هم باید برای بیماران محدودی بکار گرفته شود. 

عظیمی نژاد ادامه داد: در حال حاضر با کمبود کیت آزمایشگاهی تشخیص کرونا روبرو هستیم، مهمترین راهکار شناسایی بیماران است، می‌خواهیم از افرادی که با علایم مشکوک مراجعه می‌کنند تست بگیریم اما امکانات کافی نیست. 

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور یادآور شد: شهرستان نیشابور کانون انتشار بیماری کرونا در استان نبوده است بلکه این تیم پزشکی دانشکده علوم پزشکی بود که بسیار سریع علائم را تشخیص داده و در بهمن ماه اعلام کردیم این بیماری شیوع پیدا کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز