خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر بندرعباس:

اوضاع کودکان کار و زنان دستفروش سطح شهر نگران کننده است

asdasd
کد خبر : ۹۵۲۱۳۰

عضو شورای شهر بندرعباس گفت: شاهد افزایش فقر در جامعه هستیم که سبب شده کودکان و زنان سرپرست خانوار به سوی دستفروشی در خیابان ها روی آوردند، هر چه سریعتر باید برای بهبود این شرایط‌ تدابیری اندیشه شود.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، رضا حیدری‌زاده با اشاره به وضعیت نامناسب معیشتی شهروندان این شهر، بیان کرد: در سطح جامعه مشاهده می‌کنیم که وضعیت معیشتی مردم رو به فقر می رود که در این میان زنان سرپرست خانوار با بحران بیشتری رو به رو هستند.

وی اذعان کرد: کودکان کار معضل دل خراشی هستند که همواره با آن رو به رو هستیم. سر هر چهار راه مملو از کودکانی است که کسی به آنها توجه نمی کند، زنان بد سرپرست و بی سرپرست تا ساعت دو - سه شب کنار چهار راه ها مشغول به کار هستند تا بتوانند از راه دست فروشی مایحتاج روزانه خانواده خود را تهیه کنند، باید برای سامان دادن به این اوضاع تدابیری اندیشیده شود.

حیدری زاده گفت: طرح های خوبی از جانب شهرداری و شورای شهر  مطرح شده است که از نمونه های بارز این طرح ها می توان به تخصیص مکان هایی برای اشتغال زایی زنان در معبد هندو ها اشاره کرد، بیان این معضلات و مشکلات نیاز  به تلنگر دارد تا گفته و پیگیری شود.

وی در ادامه صحبت های خود به اخذ عوارض از بزرگراه های اعتراض و تشریح کرد: سالیان سال محور بندرعباس به سیرجان تنها محور رفت و آمد بود، به یاد داریم با این نیت محور دوم از دشت امام کشیده شد تا مردم در رفاه و امنیت باشند.

این عضو شورای شهر بندرعباس گفت: امروز در این گذرگاه دوربین گذاشته شده است و قبل از شهرک پیامبر اعظم (ص) که به تازیان اتصال نکرده هر  خودرویی که زیر دوربین رد شود مبلغ یک هزار و 200 تومان باید عوارض پرداخت کند.

حیدری زاده تصریح کرد: این عوارض به خاطر چه چیزی باید پرداخت شود؟ کارشناس برای تعیین این عوارض چه کسی بوده است، باید بازنگری شود این  دوربین را از زیر پل جای دیگری بگذارند و تابلو بزنند که این قسمت دوربین دارد حداقل راهنمایی کنید تا مردم از این مسیر رد نشوند و پول پرداخت نکنند در این شرایط بد اقتصادی، به عنوان کسی که از مردم رای گرفتم باید این مسئله را پیگیری کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز