خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس:

بهره برداری 17 پروژه اقتصاد مقاومتی در زمینه طرح‌های عمرانی/ نرخ بیکاری فارس در بهار امسال 6/6 دهم بوده است

asdasd
کد خبر : ۹۵۲۱۱۸

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس با اشاره به اینکه علاوه بر پروژه‌های جهش تولید استان فارس 17 پروژه اقتصاد مقاومتی دارد که طرح‌های عمرانی هستند و آنها نیز باید تا پایان سال به بهره‌برداری برسند، افزود: سال گذشته پیشرفت فیزیکی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی فارس 92 درصد بوده است.

به گزارش ایلنا، حسن نوروزی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در استان فارس 37 پروژه جهش تولید با اعتبار 1350 میلیارد تومان نهایی شده است، افزود: 257 میلیارد تومان از منابع بودجه ملی، 11 میلیارد تومان از منابع بودجه استانی، 47 میلیارد تومان از منابع شرکت‌های دولتی، 775 میلیارد تومان از منابع بانکی به صورت تسهیلات، 185 میلیارد تومان آورده بخش خصوصی برای پروژه‌های جهش تولید در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس افزود: دولت 3 درصد سود تسهیلات بانکی پروژه‌های جهش تولید را تحت عنوان یارانه سود و کارمزد تقبل خواهد کرد بطوری که این پروژه‌ها تا پایان سال باید به بهره‌برداری برسند. وی با اشاره به اینکه علاوه بر پروژه‌های جهش تولید استان فارس 17 پروژه اقتصاد مقاومتی دارد ک ه طرح‌های عمرانی هستند و آنها نیز باید تا پایان سال به بهره‌برداری برسند،ادامه داد: سال گذشته پیشرفت فیزیکی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی فارس 92 درصد بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس خاطر نشان کرد: امسال 123 پروژه نیز تحت عنوان «پروژه‌های خاتمه یافتنی» با اعتبار 89 میلیارد تومان در استان فارس وجود دارد که آزادراه شیراز_ اصفهان، راه‌آهن یزد _ اقلید، محور دشت ارژن _ ابوالحیات، بیمارستان جهرم، بیمارستان فسا، آبرسانی به ارسنجان، سالن ورزشی حسینی الهاشمی، تصفیه خانه فاضلاب صدرا از جمله این طرح‌ها هستند.

وی با اشاره به اینکه سرجمع اعتبارات استان در بحث عمرانی در پروژه‌های ملی و استانی 3 هزار و 384 میلیارد تومان بوده که آنچه ابلاغ شده 3 هزار و 29 میلیارد تومان است، اظهار داشت: علت تفاوت اعتبار مصوب و ابلاغی این است که بخشی از اعتبارات مصوب به عنوان اهرم تشویقی برای واگذاری پروژه‌های دولتی به بخش خصوصی در نظر گرفته شده است و در واقع این اعتبارات از استان فارس کسر نمی‌شود بلکه برای تشویق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در نظر گرفته می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس با بیان اینکه درصد تخصیص اعتبارات فارس تاکنون 52 درصد بوده و در واقع تاکنون 1544 میلیارد تومان تخصیص اعتبار داشته‌ایم، عنوان کرد: در اعتبارات ملی 5/82 درصد و در اعتبارات استانی 4/56 درصد تخصیص داشته‌ایم که میانگین آنها 52 درصد است.

نرخ بیکاری فارس در بهار امسال 6/6 دهم بوده است

سنگی، معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس هم در ادامه این نشست با بیان اینکه نرخ تورم استان فارس در تیرماه امسال نسبت به ماه گذشته یک جهش 8 درصدی داشته است که این افزایش قیمت بی سابقه است، گفت: ضریب جیبی استان فارس در سال 92 که آغاز این دولت بوده 3 دهم بوده که به 35 صدم افزایش یافته و وضع بدتر شده است.

عبدالحمید سنگی افزود: نرخ بیکاری استان فارس در بهار امسال 6.6 دهم بوده و این پایین آمدن نرخ بیکاری شاید به دلیل کاهش نرخ مشارکت اقتصادی است که از 42.1 دهم در پایان سال 98 به 7/39 دهم در بهار 99 رسیده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس با بیان اینکه مهم‌ترین دغدغه و برنامه‌ای که نظام آماری کشور در دستور کار دارد مدرن‌سازی نظام آماری کشور است زیرا اخذ آمار به صورت سنتی مشکلات و هزینه بسیاری برای کشور دارد، اظهار داشت: نظام آماری مدرن باید جایگزین نظام آماری سنتی شود.

وی با اشاره به اینکه نظام آماری مدرن مبتنی بر نظام آمار ثبتی مبنا است و تفاوتش با نظام آماری سنتی در این است که مستمر و زنده است، گفت: از سال 1405 سرشماری به صورت ثبتی مبنا انجام می‌شود و سال آینده یک سرشماری ثبتی مبنا آزمایشی خواهیم داشت و سرشماری سنتی نداریم.

راه‌اندازی چهار سامانه شفاف سازی نظام اداری

 احمدعلی افکاری، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس نیز در این جلسه در مورد شفاف سازی نظام اداری افزود: با راه‌اندازی چهار سامانه از جمله سامانه ساتا، سامانه شفاف سازی حقوق و مزایای مدیران، سامانه ثبت حقوق و مزایای کارکنان کل تشکیلات مربوط به نظام اداری و نیروی انسانی دستگاه‌های اجرایی کشور بارگذاری می‌شود و این یک قدم بزرگ در زمینه شفاف‌سازی نظام اداری است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی استان فارس سالانه ارزیابی و رتبه‌بندی می‌شوند و در جشنواره شهید رجایی از دستگاه‌های برتر تقدیر می‌شود، عنوان کرد: انتخاب مدیران برتر بر عهده سازمان برنامه و بودجه نیست و تنها دستگاه‌های اجرایی در این جشنواره ارزیابی و معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز