خبرگزاری کار ایران

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز مطرح کرد:

افزایش 57 درصدی صدور پروانه ساخت در 4 ماهه نخست/ تمدید معافیت غرفه‌داران شهرداری از پرداخت اجاره تا شهریورماه

asdasd
کد خبر : ۹۵۲۱۰۳

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز سپس با اشاره به بودجه 4200 میلیارد تومانی شهرداری در سال 99 گفت: از مجموع درآمد پیش‌بینی ‌شده در 4 ماه نخست سال، حدود 67 درصد درآمد محقق و جذب شده است.

به گزارش ایلنا محمدهادی هاشم‌پور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شفافیت همواره مهم‌ترین اصل معاونت مالی شهرداری بوده است، گفت: شهرداری‌ها به نوعی ابزارهای اصلی دولت در خدمت‌رسانی در کلانشهرها هستند.

وی با اشاره به اقدامات صورت‌پذیرفته توسط شهرداری شیراز در 6 ماه گذشته در موضوع کروناویروس افزود: شهرداری شیراز در موضوع پیشگیری و مقابله با کروناویروس فراتر از انتظار ظاهر شد. معاون شهردار شیراز با اشاره به خدمات شهرداری در موضوعات انسان‌محور، این اقدامات را در راستای کیفیت‌بخشی به زیست جامعه و عمل به شعارهای مدیریت شهری عنوان کرد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز سپس با اشاره به صدور 2 هزار و 94 موافقت اصولی معادل 5/2 میلیون مترمربع زیربنا در 4 ماه نخست سال افزود: این آمار به‌لحاظ متراژ، نسبت به مدت مشابه سال گذشته 44 درصد افزایش داشته است.

هاشم‌پور در ادامه با اشاره به صدور یک هزار و 3 پروانه ساختمانی معادل 989 هزار متر مربع زیربنا در 4 ماه نخست سال افزود: این آمار نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 57 درصد رشد داشته است.

معاون شهردار شیراز سپس با اشاره به اقدامات معاونت مالی شهرداری در بهبود فرایند سامانه املاک و مستغلات شهرداری خاطرنشان کرد: نخستین شهرداری کشور است که این فعالیت را به صورت‌ برخط ارائه می‌کند.

هاشم‌پور با بیان اینکه به احتمال فراوان این سامانه امسال به بهره‌برداری کامل خواهد رسید، افزود: پس از آن شناسایی املاک و مستغلات و... به صورت آنلاین در اختیار مدیران شهری و کاربران قرار خواهد گرفت.

تدوین لوایح دستورالعمل مدیریت هزینه و درآمد

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز سپس با اشاره به ارائه لایحه دستورالعمل مدیریت هزینه توسط شهرداری شیراز و سپس تصویب آن در شورای شهر در سال گذشته گفت: مراحل مقدماتی دستورالعمل مدیریت درآمد نیز در حال بررسی در کمیسیون‌های مرتبط شورای شهر است.

محمدهادی هاشم‌پور در ادامه با بیان اینکه شهرداری از لحاظ منابع درآمدی کاملاً مستقل است، افزود: امسال به خاطر همه‌گیری کروناویروس، میزان مالیات بر ارزش افزوده که سال گذشته حدود 10 تا 15 درصد بود، کاهش یافته است.

هاشم‌پور در ادامه با بیان اینکه بازارچه هنر مهم‌ترین پروژه فعلی اقتصادی شهرداری شیراز است، خاطرنشان کرد: این بازارچه مکانی برای حمایت از هنرمندان و صنایع دستی فارس است و گرچه قرار بود در آستانه نوروز 99 به بهره‌برداری برسد، اما به سبب همه‌گیری کروناویروس این بهره‌برداری با تأخیر مواجه شد.

موفقیت شهرداری در اختصاص یک هزار و 100 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای مترو و اتوبوس

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز در ادامه با اشاره به طلب حدوداً یک هزار میلیارد تومانی شهرداری شیراز از دستگاه‌های اجرایی گفت: در سال 97 شهرداری موفق شد حدود 300 میلیارد تومان از این طلب را وصول کند، اما در سال 98 به دلیل عدم اجازه سازمان برنامه و بودجه به دستگاه‌های اجرایی، مجموع وصول طلب شهرداری شیراز از این دستگاه‌ها به 30 میلیارد تومان رسید.

محمدهادی هاشم‌پور در ادامه با اشاره به انتشار مجموعاً یک هزار و 100 میلیارد تومان اوراق مشارکت در دو سال گذشته افزود: مجموعاً 900 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای مترو و 200 میلیارد تومان نیز برای بهسازی اتوبوس‌های شهری تخصیص یافته که از این میزان دولت تعهد داده که بازپرداخت 50 درصد از اصل سرمایه و سود 500 میلیارد تومانی را بر عهده بگیرد.

معافیت غرفه‌داران شهرداری از پرداخت اجاره تا شهریورماه تمدید می‌شود

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز سپس با اشاره به هزینه‌کرد 827 میلیارد تومان اعتبار در بهره‌برداری از 22 پروژه زیرساختی تقاطع و بزرگراه در سال گذشته گفت: از سوی دیگر شهرداری شیراز در طرح‌های سلامت‌محور مانند توسعه پیاده‌راه‌‌ها، پروژه عرفان و اختصاص سوبسید به توسعه دوچرخه بیدود و همچنین حمل‌ونقل عمومی شامل مترو و اتوبوس اهتمام جدی داشته است.

محمدهادی هاشم‌پور در ادامه با اشاره به نهضت 3 میلیون متر مربع آسفالت شهری با اعتبار 150 میلیارد تومانی در شهر افزود: شهرداری شیراز همچنین پس از همه‌گیری کروناویروس، طرح معافیت پرداخت اجاره‌بها در ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت برای مستاجران غرفه‌های شهرداری را اجرا کرده است و به احتمال فراوان به زودی نیز طرح معافیت از پرداخت از اردیبهشت تا شهریورماه را به منظور کمک به کسبه شاغل در این غرفه‌ها به تصویب شورا خواهد رسید.

منابع مورد نیاز تراموا پیش‌بینی شده است

هاشم‌پور در ادامه با اشاره به اینکه طرح تراموا یک ضرورت شهری در شیراز است، افزود: منابع موردنیاز برای این طرح که شامل 15 درصد عملیات اجرایی ریل‌گذاری و زیرساخت و 85 درصد خرید خارجی شامل خرید واگ است، پیش‌بینی شده است.

وی  در پایان با اشاره به اینکه پس از شیراز، اکنون شهرهای تبریز و رشت نیز به دنبال احداث تراموا هستند، افزود: مدیریت شهری شیراز با جدیت به دنبال بحث درآمد پایدار از طریق اجاره‌داری است و هم‌اکنون نیز 2 لایحه شهرداری در این خصوص در کمیسیون‌های شورای شهر در حال بررسی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز