خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت گاز استان کرمانشاه خبر داد:

بهره برداری از ۱۷۶ پروژه روستایی و صنعتی در هفته دولت

asdasd
کد خبر : ۹۵۲۰۴۷

مدیر عامل شرکت گاز استان کرمانشاه از افتتاح ۱۷۶ پروژه گاز رسانی به روستا ها و واحد های صنعتی با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان در هفته دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، سیروس شهبازی مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ، به وضعیت پوشش شبکه گاز استان اشاره کرد و بیان داشت : شرکت گاز استان کرمانشاه در سال ۷۲ تشکیل شد که هدف از تشکیل آن توزیع گاز و خدمات به مشترکین و متقاضیان است.

وی افزود: با توجه به اینکه ۷۵ درصد انرژی مصرفی خانوارها گاز است سیستم مدیریتی شرکت گاز نیز بر اساس استانداردهای بین‌المللی تشکیل شده و مدیریت انرژی را در شرکت گاز تعریف کردیم.

شهبازی  شرکت گاز استان کرمانشاه سازمان پویایی است دانست و افزود :  همه در تلاش هستیم که برای اهداف و برنامه‌ها و چشم‌اندازی که تعیین کردیم از این ظرفیت استفاده کنیم و به آنچه که می‌خواهیم برسیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت : شبکه گازرسانی که با اجرای استاندارد و مطمئن  در دل شهر و استان کار شده دارای ضریب اطمینان بالایی است و نمونه این استاندارد و اطمینان را در زلزله سال ۹۶ شاهد بودیم که هیچ گونه آسیبی به تجهیزات گاز وارد نشد.

شهبازی بیان داشت: شرکت گاز استان کرمانشاه در زمینه کاهش آلودگی، توانمندی و ایجاد اشتغال، هفت هزار نفر به صورت مستقیم نقش بسزایی داشته است و شرکت ملی گاز نیز پرچمدار کار و سرمایه انسانی است.

این مقام مسئول افزود : در بخش اجرایی از سال ۷۲ تا کنون ۹۹ درصد خانوارهای شهری در غالب ۲۸ شهر و ۷۵ درصد خانوارهای روستایی در غالب ۱۴۷۵ روستا در استان از نعمت گاز برخوردار شده اند.

وی در ادامه تصریح کرد: روزانه ۱۳ میلیون متر مکعب گاز در استان کرمانشاه مصرف می‌شود ودر سال گذشته نیز ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب گاز در استان مصرف شده است.

وی با اشاره به گاز رسانی در روستاها بیان داشت: در حال حاضر شهر نودشه به شبکه گازرسانی وصل شده و گاز رسانی به شهر نوسود نیز با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اتمام است و در شهرهای ریجاب و ازگله نیز شبکه داخلی کار شده و در مسیر شبکه عملیات در حال انجام است.

شهبازی گفت : استان کرمانشاه دارای ۲۵۴۰  روستا است که از این تعداد ۱۴۷۰ روستا از نعمت گاز برخوردار است و ۵۲۰ روستا نیز با پیشرفت فیزیکی ۳۰ تا ۹۵ درصد در حال اجرا هستند که با اتمام این پروژه ها ضریب نفوذ ما در بحث شهری و روستایی به ۹۵ درصد خواهد رسید.

 مدیر عامل شرکت گاز اضافه کرد: در سال گذشته عملیات گاز رسانی به ۱۹۲ روستا انجام شده و ۲۱۳ واحد صنعتی نیر از نعمت گاز برخوردار شده‌اند.

وی ادامه داد : در برنامه سال جاری شرکت گاز استان کرمانشاه سعی داریم ۳۰۰ روستا و واحد  صنعتی را با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان از نعمت گاز برخوردار کنیم و در هفته دولت نیز گاز رسانی به ۱۷۶ روستا و واحد صنعتی با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان به سرانجام می‌رسد.

شهبازی اقدامات چشمگیر شرکت گاز در روستاه ها را از سال ۹۲ تاکنون ۹۵ پیشرفت درشبکه گذاری ، ۸۳ درصد پیشرفت در گاز رسانی به واحدهای صنعتی، و ۵۲ درصد پیشرفت در اشتراک پذیری عنوان کرد و گفت: در سال ۹۳ رکورد رشد اشتراک، در سال ۹۵ بیشترین رشد شبکه گذاری با ۱۲۰۰ کیلومتر طول شبکه، و در سال ۹۷ نیز بیشترین رشد را در تعداد روستاهای گازدار که حدود ۲۷۱ روستا بود .

وی در ادامه اشاره‌ به مطالبات ۲۱۵۰ میلیارد شرکت گاز از مشترکین عنوان کرد: صنایع پرمصرف بیشترین سهم مطالبات را به خود اختصاص داده اند که نیازمند وصول مطالبات هستیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با اشاره به تاثیر ویروس کرونا بر افزایش مطالبات شرکت گاز استان گفت: در این ایام به دلیل عدم قرائت کنتور افزایش 20 درصدی مطالبات را شاهد بودیم.

مدیر عامل شرکت گاز استان در پایان از کشاورزانی که زمین زراعی آنها در مسیر شبکه گذاری گاز قرار دارد خواست تا در راستای برگزاری و اجرای شبکه با کارکنان شرکت گاز همکاری کنند.

شهبازی درباره وضعیت انشعابات  غیر مجاز گاز در استان اشاره کرد و گفت :ما حدود پنج هزار انشعاب غیر مجاز در کرمانشاه داریم که عمدتا در مناطق حاشیه شهر و مربوط به خانه هایی است که مجوز ساخت وساز ندارند .

وی افزود : این افراد از اتصالات وتاسیسات غیر مجاز استفاده کرده اگر زمانی هم به مشکل خطر انفجار مواجه شوند از بیمه و اتش سوزی برای مشترکین شرکت گاز برقرار است ، برای این گونه انشعاب خبری نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز