خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون نظارت و بازرسی اتاق اصناف ایران:

۸۰ درصد اصناف از کرونا آسیب دیدند

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۹۴۳

رئیس کمیسیون نظارت و بازرسی اتاق اصناف ایران گفت: سه میلیون واحد صنفی در سطح کشور دارای فعالیت بوده که بیماری کرونا به ۷۰ تا ۸۰ درصد از اصناف آسیب وارد کرد.

به گزارش ایلنا، موسی رضا غفاریان دوشنبه ۲۰ مردادماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به فعالیت ۸۳۰۰ اتحادیه صنفی و وجود ۱۸۵۰ رسته شغلی در سطح کشور افزود: در حال حاضر ۶۰۰۰ واحد تولیدی در سطح کشور دارای فعالیت هستند.

وی اظهار کرد: در زمان شیوع کروناویروس برخی از واحدهای صنفی سطح کشور مانند تالارها و رستوران ها به صورت صددرصدی دچار آسیب و ضرر زیان اقتصادی شدند.

غفاریان با اشاره به پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا مطرح کرد: واحدهای صنفی دچار خسارت ناشی از کرونا با ثبت نام در سامانه کارا و تأیید لازم برای پرداخت وام به بانک های عامل معرفی می شوند.

وی همچنین از فعالیت بیش از ۶۰ هزار واحد صنفی در رسته های مختلف در استان همدان خبر داد و تصریح کرد: از واحدهای صنفی ۳۵ هزار و ۸۴۶ مورد بازرسی با ۴۱۳ مورد گشت مشترک انجام گرفته و ۹۰۳ پرونده تخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شده و ۱۲۳۴ مورد شکایت مردمی صورت گرفته است.

رئیس اتاق اصناف شهرستان اسدآباد در پایان گفت: شهرستان اسدآباد دارای ۳۱۰۰ واحد صنفی در قالب ۱۷ اتحادیه است که از این تعداد ۲۷۶۰ واحد فعال بوده و فعالسازی مابقی در دست اقدام قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز