خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان خبر داد:

رشد ۵۸ درصدی در تخلیه و بارگیری و ۵۴ درصدی صادرات کالا در بندرانزلی

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۹۳۹

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از رشد ۵۸ درصدی تخلیه و بارگیری و رشد ۵۴ درصدی صادرات کالا و همچنین رشد ۷۷ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر در چهار ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در بندر انزلی خبر داد.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی،حمیدرضا آبایی با اشاره به رشد عملیات تخلیه و بارگیری در مجتمع بندری انزلی اظهار داشت: میزان تخلیه و بارگیری کالا در این بندر در چهار ماهه امسال به میزان ۵۵۶ هزار تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رشد ۵۷ درصدی را شاهد هستیم.

وی افزود: در بخش صادرات کالای غیر نفتی با افزایش ۵۴ درصدی در مدت مذکور روبرو بودیم که عمده این کالاها شامل کالای ساختمانی، محصولات کشاورزی، کالای معدنی و کود شیمیایی بوده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه در بخش ترانزیت مجتمع بندری انزلی شاهد رشد ۱۸ درصدی بودیم، خاطرنشان کرد: در بخش واردات کالای غیر نفتی به میزان ۴۷۸ هزار تن با رشد ۵۶ درصد در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته مشاهده شد که بخش عمده آن مربوط به کالای اساسی( غلات) به مقدار ۳۴۵ هزار تن و ۱۰۵ تن مربوط به چوب و تخته بوده است.

آبایی با اشاره به رشد قابل توجهی ۷۷ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر در مجتمع بندری انزلی، اذعان داشت: در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۴ درصد ورود شناورها به این بندر رشد داشته است.

مدیر کل و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا با اشاره به عملکرد چهار ماهه منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا تصریح کرد: با ایجاد زیر ساخت های مناسب و تامین تجهیزات، فعالیت های بندری روند رو به رشدی داشته است که شاهد رشد ۱۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالا، رشد ۱۴۳ درصدی واردات و در بخش ترانزیت رشد ۱۰۰ درصدی تجربه کرد.

وی با تقدیر از کارکنان بنادر استان گیلان یادآور شد: با شیوع بیمار منحوس کرونا و محدودیت‌ها ناشی از آن و همچنین بضاعت بندر در زمینه زیر ساخت ها و تجهیزات و همچنین وجود تحریم‌های ظالمانه استکبار، با رعایت پروتکل های بهداشتی و انجام فعالیتهای بازاریابی و برنامه ریزی عملیاتی و اجرایی در زمینه تسریع و تسهیل در ارائه خدمات و همت مضاعف مدیران اجرایی و کارکنان بندر و ترمینال اپراتور و سایر بخش های خصوصی، عملکرد بندر انزلی روندی رو به رشد داشته است و این بندر بالاخص در زمینه تامین نیازهای بازار به ویژه کالاهای اساسی و غلات نقش بسزایی ایفاد می‌کند.

آبایی اجرای برنامه‌های آتی در سال جاری را بسیار موثر بر عملکرد بنادر استان دانست و گفت: در زمینه تامین، خرید و بازسازی تجهیزات و بهره برداری از پروژه های سرمایه گذاری جدید در زمینه سیلوهای غلات و مخازن و ارتقا شاخص های عملیاتی و تجارت فرا مرزی، عملکرد بنادر انزلی و آستارا رشد قابل توجهی خواهند داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز