خبرگزاری کار ایران

رئیس هلال احمر کشور مطرح کرد:

٣٧ هزار روستا در کشور نیازمند خانه هلال هستند/ خالی‌شدن انبارها مهمترین مشکل هلال احمر

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۷۸۰

رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: در کشور ١٧ هزار خانه بهداشت و ٢ هزار پایگاه سلامت داریم و در حال حاضر ٣٧ هزار روستا نیازمند ایجاد خانه هلال هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، کریم همتی در مراسم افتتاحیه پروژه‌های توسعه ‌شرکت کشت و صنعت هلال نیشابور افزود: هنگام وقوع حادثه باید در کمتر از ١٠ دقیقه امدادرسانی انجام شود با وجود خانه‌های هلال و دهیاران می‌توان مشکلات را حل کرد. همزمان با آموزش‌ها، مکان‌های خالی در اختیار ما قرار گیرد تا در دورافتاده ترین روستاها تجهیزات دپو انجام شود تا به هدف مهم امدادرسانی سریع و به موقع دست یابیم.

وی اظهار داشت: در حال حاضر یک هزار و ۵۰۰ خانه هلال در سطح روستاهای کشور آماده بهره‌برداری است و به همین تعداد نیز تا هفته دولت امسال آماده‌ بهره‌برداری است.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: در پی فاجعه انفجار در بیروت تاکنون ۹۰ تن انواع اقلام امدادی از سوی ایران به کشور لبنان ارسال شده و چهار محموله ۶۰ تنی دیگر هم در حال ارسال است.

همتی خاطرنشان کرد: افرادی را به لبنان فرستاده‌ایم که به عنوان داوطلب از تجارب بسیار ارزشمندی برخوردار بوده و قادرند در کمترین زمان ممکن بیشترین و موثرترین خدمات امدادی را ارائه کنند.

وی با بیان اینکه مهمترین مشکل جمعیت هلال احمر خالی شدن انبارها بخاطر حوادث پی‌ در پی پس از زلزله کرمانشاه و سیل در استانهای جنوب و غرب کشور است، یادآور شد: گرچه موجودی کنونی انبارهای جمعیت هلال احمر به کمترین میزان رسیده اما با دستور ویژه رئیس جمهوری در مرحله نخست برخی اقلام امدادی مانند خودروهایی که دچار آسیب‌دیدگی بودند تعمیر شده و ۵۰۰ میلیارد ریال نیز برای تعمیر هشت فروند بالگرد زمینگیر هلال احمر اختصاص یافت. 

همتی ادامه داد: نیاز این جمعیت برای شارژ انبارها در حد استاندارد اقلام ۱۶گانه، هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان است که در مرحله اول با تامین ۴۰۰ میلیارد تومان آن موافقت شد لذا امیدواریم به همین‌ میزان تا اواسط آبان ماه آتی باقی مانده این مبلغ نیز جذب شود. 

وی فعالیت خانه‌های هلال را در کاهش زمان رسیدن امدادگران به صحنه حادثه موثر توصیف و بیان کرد: همچنین با همکاری دهیاری‌ها و فرمانداران این خانه‌ها برای دپوی اقلام امدادی مورد استفاده قرار می‌گیرند تا زمان امدادرسانی به مصدومان کاهش یابد.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور اعلام کرد: ۴۰۰ سرای محله در سطح کلانشهر تهران وجود دارد که خانه هلال در همین مکان‌ها دایر و آموزش‌های لازم در محلات ارائه خواهد شد تا در صورت وقوع حادثه بتوانند باری از دوش نیروهای امدادی بردارند و با محقق شدن این موارد می‌توانیم یک جامعه تاب‌آور داشته باشیم.

گفتنی است پروژه های توسعه شرکت کشت و صنعت هلال احمر شهرستان نیشابور شامل پرواربندی هزار راس گاو نر، واحد نگهداری گوساله دانی انفرادی ۴۰۰ راسی و شیر دوشی ۷۲ واحدی تمام اتوماتیک است که برای بهره برداری از این طرح ها بیش از ۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز