خبرگزاری کار ایران

آخرین وضعیت واگذاری کارخانه ماشین‌سازی تبریز؛

بازگشت سهام ماشین سازی به ایدرو بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۷۳۱

عملیاتی سازی مصوبه واگذاری کارخانه ماشین سازی و ریخته‌گری تبریز به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در نشستی در تبریز بررسی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معاون توسعه صنایع حمل و نقل ایدرو در این نشست وجود زنجیره کامل تولید در مجموعه ماشین‌سازی را در شرایط فعلی تحریم ها که سیاست های وزارت صمت و ایدرو مبنی بر حداکثرسازی و تعمیق ساخت داخل نیازهای ماشین آلات واحدهای تولیدی است ظرفیتی ارزشمند برشمرد.

بهزاد اعتمادی افزود: در این رویکرد تعامل مجموعه ماشین سازی و ریخته گری با توجه به ظرفیت ها، تجربه و دانش اندوخته و زیر ساخت های پایدار می تواند با بخش های دانش بنیان به شکوفایی و روزآمدی بهینه و صرفه جویی ارزی جدی بیانجامد.

محمدرضا عبداللهی معاون برنامه ریزی و توسعه ایدرو نیز با اشاره به تاکید ویژه سرپرست وزارت صمت برای تسریع در رفع مشکلات و تعیین تکلیف این واحدهای صنعتی به عنوان سرمایه ملی بخش صنعت در سال جهش تولید افزود: ایدرو ضمن بررسی برنامه تولید و الزامات تحقق تولید پیش بینی شده در ماشین سازی و ریخته گری تبریز ، راهکارهای ارتقاء بهره وری عوامل در راستای جهش تولید را ارایه و عملیاتی خواهد کرد .

احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی هم به نقش ویژه این دو مجموعه اصیل صنعتی از چهار دهه قبل تاکنون در تامین ماشین آلات بخش تولید کشور اشاره کرد و با توجه به منحصر به فرد بودن محصولات آن در کشور، واگذاری این کارخانه ها از طریق خصوصی سازی را خلاف قانون دانست.

گروه ماشین‌سازی تبریز به عنوان یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های شهر تبریز واقع در قراملک، تولیدکننده انواع ماشین‌های صنعتی مانند انواع ماشین‌افزار، کمپرسورهای صنعتی، پمپ‌های آب، الکتروموتور، لیف‌تراک، انواع موتورهای دیزلی، ماشین‌آلات نساجی، ماشین‌های تراش، ماشین‌های فرز، ماشین‌های مته، قطعات ریخته و دستگاه‌های سی ان سی است.

قرارداد ساخت این کارخانه بین ایران و چکسلواکی سابق برای تولید انواع ماشین‌آلات صنعتی منعقد شد و از سال ۱۳۵۱ مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز