خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات پزشکی ورزشی اصفهان مطرح کرد:

کاهش چشمگیر آمار بیمه شدگان ورزشی در اصفهان/ تاخیر در دریافت مصوبات ستاد استانی مبارزه با کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۶۳۶

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان گفت: با تاخیر مصوبات ستاد مبارزه با ویروس کرونا را دریافت می‌کنیم که انتظار داریم این همکاری نزدیک تر و بیشتر باشد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، احمد باقری مقدم در نشست خبری آنلاین هیات پزشکی ورزشی با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت محمد پاکروان از پیشکسوتان ورزش و رسانه اصفهان، اظهارکرد: در سال گذشته  ۳۱۰ ورزشکار بیمه شده اصفهانی در سامانه فدراسیون پزشکی ورزشی ثبت شدند که آمار بسیار خوبی است، اما امسال در طی پنج ماهی که گذشت متاسفانه در استان اصفهان و کل کشور با کاهش چشمگیری روبرو بودیم و توصیه می کنم ورزشکاران استان برای گرفتن خدمات با ضریب بیشتر، وقفه ای بین بیمه های ورزشی خود نداشته باشند. 

وی در خصوص مصوبات ستاد مبارزه با کرونا اظهار کرد: در ابتدای شیوع این ویروس وزارت بهداشت مباحث کرونا در ورزش را به فدراسیون پزشکی ورزشی واگذار کرد و فدراسیون نیز مرتب با رصد و پیگیری موضوعات مختلف مرتبط با ورزش بخشنامه ها و مصوبات خود را در اختیار جامعه مخاطب خود قرار می‌داد، اما با تغییراتی که انجام شد، مقرر شد ادامه کار به صورت استانی باشد و ما نیز با تاخیر مصوبات ستاد مبارزه با ویروس کرونا را دریافت می کنیم که انتظار داریم این همکاری نزدیک تر و بیشتر باشد.

وی با اشاره به اینکه تجارب خوبی در این مدت بدست آوردیم که می توانیم در اختیار ستاد استانی قرار دهیم اضافه کرد: جمعیت زیادی در حوزه ورزش اصفهان فعال هستند و از این طریق امرار معاش می کنند؛ تعطیلی مراکز و اماکن ورزشی خسارت های زیادی به آن ها وارد کرده و بعد از بازگشایی نیز مراجعین کمی دارند. نظر ما هم این است که طبق گفته رئیس جمهور مردم باید بتوانند برای معیشت خود فعالیت کنند، اما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا بیش از این با افزایش مبتلایان روبرو نشویم.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان تصریح کرد: بعد از بازگشایی مراکز ورزشی با انجام منظم بازرسی هایی که صورت گرفته تعداد زیادی از باشگاه ها تذکر شفاهی و در صورت تکرار تذکر کتبی دریافت کردند و با توجه به تکرار تخلفات ۱۲ باشگاه پلمپ شد.

باقری مقدم در خصوص نحوه فعالیت ورزشکاران رشته هایی مثل رزمی و کشتی، اظهارکرد: در مورد رشته های رزمی، بوکس، کشتی و امثال آن، با توجه به تماس نزدیک و سختی که در استفاده از ماسک وجود دارد حساسیت ها زیاد است؛ البته ورزشکاران این رشته تمرینات انفرادی خود را انجام می دهند. 

وی در ارتباط با بحث بیمه ورزشی ورزشکاران، افزود: ورزشکاران با پرداخت سالیانه ۲۰۰هزار ریال حق عضویت از خدمات بسیار متنوعی در مسیر ورزش خود استفاده می کنند و در زمینه آگاهی از وضعیت بدن خود، مشاوره های تغذیه و روانشناسی برای رسیدن به قهرمانی و همچنین خدمات درمانی و فیزیوتراپی در صورت بروز آسیب بهره مند می شوند.

وی افزود: کلینک درمانی هیات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعال است و ورزشکاران می توانند با خیالی راحت به مراکز درمانی ما مراجعه کنند. در خصوص ماساژ نیز با توجه به تماس نزدیک پرخطر بودن آن تا زمان اعلام ستاد مبارزه با ویروس کرونا تعطیل است.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان با اشاره به اینکه خبرنگاران نقش زیادی در سلامتی جامعه دارند عنوان کرد: استان اصفهان از جمله استان هایی است که در انعکاس رویداد های ورزشی پیشرو بوده است.

باقری مقدم تاکید کرد: حمایت از ورزشی نویسان و فعالان عرصه ورزش بسیار ضروری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز