خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار سمنان مطرح کرد:

میامی پایلوت طرح توسعه مناطق کم برخوردار در استان سمنان

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۶۰۴

معاون عمرانی استاندار سمنان گفت: شهرستان میامی به عنوانی پایلوت طرح توسعه مناطق کم برخوردار در استان سمنان معرفی شده است که با یک برنامه ریزی مطلوب و اجرای اقدامات اقتصادی مناسب، در مسیر توسعه قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایلنا، منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان ، در جلسه ویدئو کنفراسی بررسی موارد و مباحث پیرامون مناطق کمتر توسعه یافته به ریاست ‌جمالی نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، با بیان اینکه ۳۱ شهرستان کم برخوردار در ۳۱ استان کشور شناسایی شده اند، گفت: بالغ بر ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت کشور در این شهرستان ها سکونت دارند که در همین راستا و به ‌منظور توسعه متوازن و عدالت بخشی، تمهیدات مناسبی برای توسعه این شهرستان ها اندیشیده شده که موفقیت در اجرای اقدامات در این حوزه با توجه به کمبود و محدودیت های اعتبارات استانی، نیازمند تخصیص و جذب اعتبارات مطلوب ملی است.

وی همچنین با بیان اینکه موانع و مشکلاتی بر سر راه اجرای این طرح وجود دارد و احتمال اینکه ۳۱ شهرستان، دارای ۳۱ مشکل مجزا و غیر مرتبط باشند، تاکید کرد: درمان و رفع تمامی مشکلات و کمبودهای طرح توسعه مناطق کمتر توسعه یافته در کشور، با یک نسخه واحد امکان پذیر نیست.

فخری از ارائه پیشنهاد به مسئولان کشوری در این جلسه مبنی بر شناسایی پتانسیل ها و استفاده از ظرفیت نهادهای حمایتی در اجرای هرچه مطلوب تر این طرح خبر داد و اظهار داشت: در استان سمنان شهرستان میامی به عنوانی پایلوت در این طرح معرفی شده است که خوشبختانه از پتانسیل های ارزشمند و غنی به خصوص در بحث معادن مس، منگنز و روی برخوردار است و با یک برنامه ریزی مطلوب و اجرای اقدامات اقتصادی مناسب، در مسیر توسعه قرار خواهد گرفت.

وی همچنین تاکید کرد: پیشنهاد شد تا در راستای اجرای هرچه مطلوبتر این طرح، ادارات کل در شهرستان های کمتر توسعه یافته، با استفاده از اعتبارات ملی یک پروژه شاخص تعریف و اجرا کنند.

معاون عمرانی استاندار سمنان همچنین از انعقاد تفاهمنامه مابین بسیج سازندگی و سپاه پاسداران با سازمان همیاری شهرداری ها و دهیاری های کشور در خصوص همکاری در اجرای این طرح ‌خبر داد و افزود: خوشبختانه بسیج سازندگی و سپاه پاسداران همانگونه که در بحث امداد رسانی زلزله و سیل به خوبی عمل کرده و اقدامات ارزشمندی از خود برجای گذاشتند، انشالله با ورود به این حوزه و استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت های موجود، بتوانیم در جهت رفع محرومیت ها گام برداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز