خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

رعایت پروتکل‌های بهداشتی به شکل فراگیر و اقناعی، در جامعه فرهنگ‌سازی شود

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۵۲۱

استاندار گیلان بر لزوم استمرار تولیدات رسانه‌ای تبیین کننده سبک زندگی جدید مطابق با کرونا تأکید کرد و گفت: لازم است رعایت پروتکل‌های بهداشتی به شکل فراگیر و اقناعی، در جامعه فرهنگ سازی شود.

به گزارش ایلنا از رشت، ارسلان زارع در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به برگزاری کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و نیز کنکور دکتری در شرایط همه‌گیری کرونا اظهار داشت: این دو آزمون با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سایه تدابیر برگزار کنندگان و نیز همکاری شرکت کنندگان بصورت مطلوب اجرا شد که تجربه برگزاری آن در عین رعایت پروتکل‌ها، می تواند برای سایر حوزه ها نیز کارآمد باشد.

وی بر لزوم استمرار این نوع از خدمات و همکاری فرمانداران سراسر استان برای اجرای هرچه بهتر کنکور بر اساس الگوهای تعیین شده تاکید کرد و یادآور شد: خط قرمز ستاد ملی مقابه با کرونا، سلامت مردم و فرزندان کشور بوده و تعطیلی مهدهای کودک، لغو حضور فیزیکی در مدارس، دانشگاه‌ها و تلاش برای تداوم و آموزش به صورت مجازی، موید این حساسیت است.

زارع با قدردانی از رسانه ها بویژه صدا و سیمای مرکز گیلان برای تولیدات بهنگام و موثر در راستای تبیین ضرورت تغییر سبک زندگی مطابق با کرونا تأکید کرد: تولید و انتشار این فرآورده‌های رسانه‌ای، با تنوعی بیشتر همچنان استمرار یابد تا مردم رفتارهای جدیدی از سبک زندگی خویش را در شرایطی که ویروس کرونا به اذعان کارشناسان بهداشتی تا مدت‌ها همراه ما خواهد بود، در پیش گیرند.

استاندار گیلان بر ضرورت پرهیز از عادی انگاری در مورد خطرات کرونا نیز تأکید و اضافه کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی به شکل فراگیر و البته اقناعی از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی به ویژه رسانه ملی همچنان اطلاع‌رسانی شود ضمن آنکه لازم است دیگر نهادهای فرهنگی و گروه‌های مرجع نیز برای آگاهی بخشی به مردم و فرهنگ سازی استفاده از ماسک و عمل به توصیه های بهداشتی، پررنگ تر از قبل وارد عرصه شوند.

 وی به نتایج بررسی‌های بعمل آمده از رعایت پروتکل های بهداشتی اشاره و خاطرنشان کرد: مجموعه اداره‌ها و کارمندان دولت جزو بخش‌هایی شناسایی شده‌اند که بالاترین میزان رعایت پروتکل‌ها در آنها انجام شده که از این رو با توجه به اهمیت اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی ، لازم است در کسب و کارهای مرتبط با بخش خصوصی نیز این مهم مورد توجه باشد.

 زارع  ادامه داد: رعایت توصیه های بهداشتی توسط آحاد جامعه، در راستای اجرای راهبرد دولت مبنی بر ضرورت توجه به معیشت و اقتصاد توأم با سلامت مردم است و این مهم جز با مشارکت مردم حاصل نمی شود چراکه بالاترین ضامن و ناظر بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی، خود آنان هستند که باید نسبت به سلامت هم، حساسیت و مراقبت لازم داشته باشند و یکدیگر را به رعایت این دستورالعمل‌ها دعوت کنند.

وی افزود: کمیته بهداشت و درمان، آیین نامه های اجرایی هر رسته از کسب وکارها در مورد رعایت پروتکل های بهداشتی را ابلاغ و نظارت ها نیز از همان زمان ابلاغ ، آغاز شود و در صورت ضرورت؛ برخورد قانونی با واحدهای متخلف در دستور کار باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان تاکید کرد: مسئولیت اجرای صحیح و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در رسته‌های مختلف فعالیت‌های اقتصادی، در وهله اول بر عهده صنوف اقتصادی و مسئول اجرای این پروتکل‌ها اصناف هستند و ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا صحت رعایت آنها را از اصناف مطالبه می‌کند.

وی با اشاره به تصریح رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبعیت از تصیمات ستاد ملی مقابله با کرونا و نیز در پیش بودن ایام سوگواری ماه محرم ، در توضیح مصوبات این ستاد برای برگزاری مراسم در ایام یادشده گفت: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا ساعات برگزاری مراسم حداکثر دو ساعت بوده و جابجایی هیات ها و دسته روی نیز ممنوع است.

استاندار گیلان با بیان اینکه در دستورالعمل برگزاری مراسم های عزاداری محرم امسال بر ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک به صورت مستمر تاکید شده، افزود: تصمیمات و توصیه هایی در خصوص توزیع نذورات نیز بیان شده که لازم است رسانه ها نسبت به اطلاع رسانی موارد مندرج در این دستورالعمل ، اطلاع رسانی کنند.

استاندار گیلان همچنین با تبریک مناسبت 17 مرداد اضافه کرد: تلاش‌های مستمر خبرنگاران به‌ویژه در جریان مدیریت کرونا، آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به جامعه برای رعایت دستورالعمل‌ها و انتقال توصیه‌های بهداشتی ، مفید و موثر ظاهر شدند؛ شایسته تقدیر هستند و باید کوشش های آنان را ارج نهاد.

وی یادآور شد: سال گذشته برای تجلیل از خبرنگاران، همایش چند صد نفره برگزار شد ولی امسال به دلیل شیوع بیماری ، ناگزیر هستیم تبریک ها را در فضای مجازی و خودداری از برگزاری آن همایش بیان داریم ولی همه مدیران دستگاه های اجرایی، فرمانداران و شهرداران باید از خبرنگارانی که حوزه فعالیت‌شان مرتبط با آن نهاد است؛ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از شکل‌گیری‌تجمعات، تقدیر و گزارش آن را به روابط‌عمومی استانداری گیلان اعلام نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز