خبرگزاری کار ایران

مدیر شعب بانک ملت استان مطرح کرد:

سقف جذب اعتبارات ملی در شان استان قزوین نیست

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۴۵۳

مدیرکل شعب بانک ملت استان قزوین گفت: میزان جذب اعتبارات ملی در شان استان نیست.

حمید مددی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین که روز شنبه با حضور در این دفتر این خبرگزاری در قزوین به مناسبت روز خبرنگار گفت: اتکا به ظرفیت بانکی استان بدون در نظرگرفتن سایر ظرفیت های موجود به توسعه استان منجر نمی شود.

مدیر شعب بانک ملت استان قزوین با بیان این مطلب که ظرفیت‌های درآمدی استان را باید فعال کرد، افزود: در استان قزوین ظرفیت‌های مالی فراوانی داریم که اگر شناسایی و بکار گرفته شود می‌تواند بسیاری از دغدغه‌های ما در اجرای طرح‌ها جبران کند و مکمل بودجه استان باشد.

مددی گفت: اینکه صنایع برای استفاده از ظرفیت معافیت مالیاتی به استان قزوین بیایند ولی این استان نتواند از منابع سرشار مالی این واحدها به دلیل نداشتن دفاتر مرکزی در استان و عدم ورود نقدینگی به سیستم بانکی بهره ببرد ظلم مضاعف در حق استان است.

مدیرکل شعب بانک ملت استان خاطرنشان کرد: گردش مالی شرکت‌های خصوصی در استان بالغ بر چند ده هزار میلیارد تومان است که اگر برای استفاده از آنها برنامه‌‌ریزی کنیم شاهد توسعه و پیشرفت استان خواهیم بود.

وی اضافه کرد: هرچند وضعیت بودجه در سال آینده برای قزوین با توجه به نرخ تورم و افزایش هزینه‌های طرح‌های عمرانی بودجه قابل اعتنایی نیست ولی سیستم مدیریتی استان باید بکوشد  با جذب اعتبارات ملی، کاهش هزینه‌های غیر‌ضروری، مدیریت منابع، جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی و فعال کردن کد‌های درآمدی و البته کمک سیستم بانکی استان با تمام ظرفیت  در خدمت توسعه استان باشد.

مدیرکل شعب بانک ملت استان با اشاره نقش این بانک در ارائه تسهیلات بانکی به سایر بخش های زیر ساختی استان خاطرنشان کرد: ورود به بخش تولید، صنعت، کشاورزی، آموزش و درمان موجب شده تا تاثیر سیستم بانکی در تمام بخش های زندگی امروز دیده شود و در تحریم های اخیر حمایت های سیستم موجب حفظ شرایط موجود شد.

این مقام مسئول در خصوص اقدامات بانک ملت برای توسعه  گفت: تلاش داریم تا  با تقویت اشتغال و تولید، حمایت از صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان  ضمن حفظ وضعیت موجود به بهبود شرایط اقتصادی کمک کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت تحلیل و آمار درست از وضع موجود برای برنامه ریزی در بخش ها  مختلف گفت:  هر تصمیم و  تحلیل اقتصادی منشا آماری و تحقیقی  دارد و بدون در نظر گرفتن یه نظام آماری جامع و معتبر  و داشتن رسانه های پویا سیاست گذاری در نظام تصمیم گیری مختل خواهد شد.

مددی افزود: رسانه ها می توانند با ارائه گزارش های دقیق و پژوهشی به  کمک  سیاست های گذاری راهبردی برای حل مشکلات استان  بیایند.

وی با اشاره به نقش ایلنای مرکز قزوین به عنوان یکی از رسانه های تاثیرگذار گفت: این رسانه با ارائه گزارش‌های متفاوت توانسته تاثیر بسزایی در جامعه داشته باشد که قابل تقدیر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز