خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی استاندار فارس در گفت‌وگو با ایلنا:

معرفی فرصت‌های منطقه ویژه لامرد به بخش خصوصی با جدیت پیگیری شود

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۳۳۵

معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منابع استانداری فارس گفت: معرفی فرصت‌های آلومینیومی در بخش پایین‌دست که به کوشش منطقه ویژه اقتصادی لامرد تهیه شده باید در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.

ظفر افشون در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، عرضه و فروش نخستین محموله شمش تولیدی شرکت آلومینیوم جنوب در بورس کالا را به صنعتگران، کارگران و مهندسان مستقر در کارخانه سالکو و منطقه ویژه اقتصادی لامرد تبریک گفت و افزود: با توجه به تولید آلومینیوم با بالاترین درجه خلوص و فعالیت گمرک و مزیت‌های صادراتی و امکانات فراهم شده در منطقه ویژه اقتصادی لامرد، زمینه برای ورود بخش خصوصی فراهم است.

وی ادامه داد: پیگیری برای احداث کارخانه‌های تولید محصولات آلومینیومی در بخش پایین دست منطقه ویژه لامرد سبب ایجاد اشتغال پایدار، ارزش افزوده چشمگیر، افزایش توان صادراتی استان فارس، مانع از خام فروشی و از سویی محرومیت زدایی مناطق پیرامونی و بهره‌مندی سرمایه گذاران از سود کلان می‌شود که این ظرفیت سرمایه‌گذاری بوجود آمده در مقایسه با دیگر مناطق اقتصادی بی نظیر است.

معرفی فرصت‌های منطقه ویژه لامرد به بخش خصوصی با جدیت پیگیری شود

به گفته افشون امکان سنجی اقتصادی و فنی 15 طرح سرمایه‌گذاری در حوزه پایین دست آلومینیوم (لامرد) تدوین و آماده ارائه به سرمایه گذاران است و با توجه به متنوع بودن طیف طرح های تدوین شده که امکان سنجی فنی و اقتصادی آن در این منطقه فراهم است، متقاضیان سرمایه گذاری فرصت و امکان انتخاب‌های متعدد با توجه به توانمندی‌های مالی و فنی و نیاز بازار دارند.

وی افزود: بسته‌های سرمایه گذاری منطقه ویژه لامرد در نشست‌های حضوری با فعالان بخش خصوصی معرفی می شود و فرصت‌های یاد شده در کنار سایر طرح‌های سرمایه گذاری استان به صورت تجمیعی علاوه بر ارسال به سازمان سرمایه‌گذاری و کمک های فنی اعتباری کشور و درج در سایت مرکز خدمات سرمایه گذاری استان و دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری، در اختیار رایزنان بازرگانی جمهوری اسلامی قرار گرفت تا برای جذب سرمایه گذار در این منطقه پیگیری شود. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس بیان کرد: بانک اطلاعاتی فعالان اقتصادی استان فارسی مقیم کشورهای خارجی با همکاری فرمانداران استان تهیه شد که با ارسال فرصت‌های سرمایه گذاری استان، از آنان دعوت به عمل می‌آید تا ضمن بازدید از این کانون بزرگ صنعتی، در جلسات توجیهی و فنی شرکت کنند. 

افشون در ادامه افزود: امکان پیگیری طرح‌های سرمایه‌گذاری منطقه ویژه اقتصادی لامرد در کارگروه‌های رفع موانع تولید و اشتغال استان فراهم است. خوشبختانه زیرساخت‌های مناسبی برای سرمایه گذاری در این قطب اقتصادی مهیا شده که جذب سرمایه گذاریهای خرد و کلان با اهتمام همگانی و عزم جدی تمامی ارکان مرتبط بویژه بخش خصوصی امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی در همجواری با فرودگاه بین المللی لامرد برای توسعه صادرات غیرنفتی استان، از جایگاه برجسته ای برخوردار است، بیان کرد: این قطب اقتصادی برپایه طرح آمایش سرزمین و دسترسی به امکانات مناسب و معافیتهای مالیاتی و گمرکی، فرصت مناسبی برای استقرار طرح های بزرگ صنعتی به شمار می آید که استانداری فارس از تمامی ظرفیت‌های قانونی و حمایتی برای جذب سرمایه گذاری های جدید در منطقه ویژه اقتصادی لامرد استفاده می کند.

افشون در پایان ابراز امیدواری کرد: انجام طرح های مطالعاتی و اکتشافی جدید در مناطق مختلف استان فارس که با راهبری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در حال انجام است سبب افزایش زمینه‌های سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی هرچه بیشتر استان فارس می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز