خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

کرونا عامل افزایش تعداد کودکان بازمانده از تحصیل/ استقبال از پیشنهاد ایلنا

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۳۲۱

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: کرونا و تغییر شیوه آموزشی می‌تواند منجر به افزایش آمار کودکان بازمانده از تحصیل در استان شود.

به‌گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حسنعلی اصغری در بازدید از دفتر خبرگزاری ایلنا در قزوین گفت: با نزدیک شدن به شروع سال تحصیلی جدید کنترل آمار کودکان بازمانده از تحصیل  یکی از نگرانی‌های سیستم آموزشی کشور است که معمولا عوامل زیادی در به وقوع پیوستن چنین اتفاقی نقش دارند، امسال، احتمال می‌رود شیوع ویروس کرونا و استفاده از شیوه آموزش آنلاین و غیرحضوری برای آموزش در مدارس یکی دیگر از عوامل دور شدن کودکان از تحصیل باشد.

وی افزود: فقر اقتصادی و الزام داشتن ابزار و بستر آموزش مجازی در سالجاری تحصیلی می‌تواند شرایط را برای ادامه تحصیل تعدادی از دانش آموزان سخت‌تر کند که امیدواریم با همراهی گروه‌های خیری همچون خیرین همیار مدرسه ومجمع خیرین بازماندگان از تحصیل و سایر نهادهای حمایتی این آمار کنترل شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به برنامه های این مجموعه برای رفع مشکلات این نوع آموزش اظهار کرد: برای کسانی که قادر به استفاده از گوشی‌های هوشمند یا اینترنت نباشند علاوه بر شیوه های کنترل شده آموزش حضوری، جزوه های آموزشی، سی دی و فلش های آموزشی با استفاده از بهترین اساتید برای سالجاری تحصیلی در حال تهیه و تدوین است.

اصغری بیان کرد: محدودیت های ایجاد شده مانعی برای تحقق برنامه های آموزشی و پرورشی منطبق بر سند توسعه نخواهد بود و سعی می‌کنیم در صورت قرار گرفتن استان در وضعیت زرد با 50 درصد و در صورت وضعیت سفید کلاس به شیوه قبل با حضور همه دانش آموزان برگزار شود.

 این مقام مسئول خاطرنشان‌کرد: ایجاد شرایط مطلوب تحصیل برای همه دانش‌آموزان استان زمینه‌ساز ارتقای شاخص‌های تعلیم و تربیت و برقراری عدالت آموزشی است که در سال‌های اخیر گام‌های بلندی در این زمینه برداشته شده است.

اصغری در ادامه از پیشنهاد خبرگزاری ایلنا برای تشکیل کارگروه رسانه و آموزش استقبال کرد و اظهار امیدواری با تشکیل این کارگروه متشکل خبرنگاران قدیمی و توانمند استان ضمن راه اندازی پویش مردمی برای تامین و تهیه گوش های هوشمند برای دانش آموزان مناطق محروم، زمینه و بستر لازم برای تعامل سازنده با مطبوعات و پیگیری مشکلات سیستم آموزش و پرورش در جای جای استان فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز