خبرگزاری کار ایران

به مناسبت عید غدیر؛

۴۰ زندانی جرائم غیرعمد آزاد شدند

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۲۶۸

طی آیینی همزمان با عید غدیرخم، بیش از ۴۰ زندانی جرائم غیر عمد آذربایجان‌شرقی از زندان‌های استان آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به مناسبت عید غدیرخم، ۶۲ زندانی جرایم غیرعمد استان آزاد خواهند شد که با عنایت الهی، ۴۰ نفر از این زندانیان آزاد شده و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

تقی‌پور با بیان اینکه ۲۰ زندانی جرایم غیرعمد نیز طی روزهای آتی به مناسبت این عید بزرگ، آزاد خواهند شد، افزود: یک نفر از این زندانیان، بانو بوده و مابقی زندانی مرد هستند؛ همچنین اکثرا زندانیان آزاد شده نیز از زندان تبریز بوده و از بیشتر زندان‌های استان مثل زندان‌های مراغه، مرند، سراب، میانه و … نیز زندانی داشتیم.

وی با اشاره به اینکه مجموع پرداختی ستاد دیه به عنوان کمک ویژه برای آزادی این زندانیان، برابر با یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بود، اظهار کرد: این پرداختی‌ها با مشارکت بنیاد مستضعفان، ستاد دیه کشور و سازمان زندان‌ها انجام شد.

وی با بیان این‌که در حال حاضر ۳۸۵ زندانی جرایم غیرعمد در استان داریم که بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان بدهی دارند، گفت: چنانچه بتوانیم ۱۲ میلیارد تومان از طریق کمک خیران جمع‌آوری کنیم، مابقی بدهی نیز توسط دادخواست اعسار، کمک ستاد دیه و… تامین شده و مقدمات آزادی این زندانیان نیز فراهم می‌شود.

وی با بیان این‌که از ابتدای سال تاکنون ۱۲۷ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شده‌اند، گفت: طرح «هر هیات، آزادی یک زندانی» نیز در ایام محرم، برای دومین سال متوالی توسط هیات‌های عزاداری حسینی در استان اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز