خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان صمت استان:

معرفی ۵۰ واحد احتکارکننده کالا در قزوین به تعزیرات حکومتی

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۲۴۶

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: ۵۰ واحد صنفی در رسته‌های عمده فروشان مواد غذایی و کالاهای اساسی که برای احتکار کالا اقدام کرده بودند، شناسایی و با تشکیل پرونده به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علی اکبر کبیری با اعلام این خبر گفت: با بازرسی‌های انجام شده از واحدهای صنفی از ابتدای سال جاری تاکنون از ۴۷ هزار و ۹۹۰ واحد صنفی، بازرسی صورت گرفته که از این تعداد، ۲ هزار و ۸۶۹ واحد متخلف شناسایی شدند.

وی بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت ارز و تحریم‌هایی که علیه کشور صورت گرفت، دولت برای واردات برخی کالاها نظیر انواع لاستیک، لوازم خانگی، برخی کالاهای اساسی نظیر برنج، شکر و اقلام پروتئینی مانند گوشت، ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی در نظر می‌گرفت که با حذف ارز دولتی شاهد افزایش قیمت کالاهای ذکر شده بودیم.

این مسئول ادامه داد: جهت نظارت و بازرسی از وضعیت بازار، گشت‌های مشترکی متشکل از سازمان صمت، سازمان تعزیرات حکومتی، دادستانی و نیروی انتظامی فعال شد تا با افرادی که به عنوان اخلالگران اقتصادی اقدام به احتکار کالا داشتند، برخورد شود.

کبیری عنوان کرد: با راه‌اندازی شعب ویژه نسبت به بازرسی از این واحدها اقدام شده و با مشاهده هرگونه تخلف از سوی واحدهای صنفی یا تولیدی، تشکیل پرونده شده و جهت صدور حکم نهایی به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود.

معاون بازرسی سازمان صمت استان با اشاره به ثبت یک هزار و ۴۷۶ مورد گزارش و شکایات مردمی افزود: عمده‌ترین تخلفات به ترتیب اولویت در مورد گرانفروشی، درج نکردن قیمت، صادر نکردن فاکتور، اجرا نکردن تعهدات و ارایه کالا بوده است.

وی ابراز کرد: طرح نظارت بر لوازم خانگی نیز یکی از طرح‌هایی است که اکنون در حال انجام است و در این راستا تاکنون پنج انبار کالا که اقلام لوازم خانگی در آنها نگهداری می‌شد، به دلیل اعلام نکردن موجودی و عرضه نکردن شناسایی شدند که بعد از تشکیل پرونده، جهت صدور حکم نهایی به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی خواهند شد.

به گفته این مسئول، واحد ستاد خبری و تلفن ۱۲۴ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت شکایات و گزارش‌های مردمی است که در اسرع وقت رسیدگی خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز