خبرگزاری کار ایران

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها خواستار شد؛

انتقال مجتمع نفتی بوشهر به خارج از شهر/ تهدید ۳۰۰ هزار بوشهری در صورت بروز اتفاقی مشابه انفجار بیروت/ وجود بیش از 20 انبار نفت در شهر

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۲۱۴

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان ها با بیان اینکه مجتمع بزرگ نفتی بوشهر می‌تواند جان بیش از 300 هزار نفر را تهدید کند، گفت: لازم است این مجتمع نفتی هرچه زودتر به بیرون شهر بوشهر منتقل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید علی اکبر فاطمی با اشاره به انفجار هولناک انبار نیترات آمونیوم در بندر بیروت و وارد شدن خسارات جانی و مالی بسیار به مردم این شهر گفت: وجود بیش از 20 انبار نفت در شهر بوشهر  نیز می‌تواند چنین فاجعه ای را برای مردم بوشهر رقم بزند.

وی با انتقاد از جانمایی نامناسب مجتمع انبار نفت و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه بوشهر و عدم جابجایی این مرکز در طی سال های گذشته بیان کرد: مجتمع انبار نفت و شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه بوشهر روبه روی شرکت صنعتی دریایی ایران و در منطقه صلح آباد واقع در بندر بوشهر قرار دارد که دارای جمعیتی بیش از 300 هزار نفر است. در صورتی که خدای نکرده اتفاق بدی در این انبار  رخ دهد مشخص نیست منجر به چه فاجعه‌ای خواهد شد.

فاطمی با بیان اینکه حتما باید اتفاق وحشتناکی رخ دهد تا ما به این موارد توجه کنیم گفت: مسئولان کشوری و استانی باید پیش از این ترتیبی برای خارج کردن انبار نفت از داخل شهر بوشهر اتخاذ می کردند اما تاکنون این اتفاق رخ نداده است و اکنون هم دیر نشده است و باید هرچه زودتر و قبل از ایکنه فاجعه غیرقابل بازگشتی رخ دهد برای جابجایی این مخازن نفتی اقدام شود.

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها با اشاره به بازتاب‌های بین المللی و ملی انفجار احتمالی در این مجتمع نفتی افزود: ما امیدواریم هیچگاه چنین اتفاق هولناکی در ایران رخ ندهد اما علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد. قطعا انفجار در مجتمع نفتی بوشهر می تواند خسارت مالی زیادی به کشور وارد کند اما وجود آن در داخل شهر می تواند این خسارت را غیرقابل جبران کند و باعث شود جان تعداد زیادی از هموطنان ما گرفته شود از سوی دیگر وجهه بین‌المللی بدی برای جمهوری اسلامی ایران دارد. از این رو تقاضای ما این است که شرکت پخش ملی فرآوردهای نفتی هرچه زودتر مقدمات انتقال این مجتمع بزرگ نفتی به خارج از شهر را فراهم کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز