خبرگزاری کار ایران

در پیامی انجام شد:

تبریک جمعیت زنان مسلمان نواندیش منطقه فارس به مناسبت روز خبرنگار

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۰۷۶

همزمان با هفده مرداد و روز خبرنگار جمعیت زنان مسلمان نواندیش منطقه فارس این روز را به تمام فعالان و عرصه رسانه تبریک گفت.

به گزارش ایلنا در این پیام آمده است: 

در تقویم خورشیدی هفدهم مرداد ماه روز خبرنگار نامگذاری شده و این روز بهانه‌ای است برای پاسداشت کسانی که در سخت‌ترین و گاه خطرناک‌ترین شرایط به تهیه و انعکاس خبر مشغول‌اند. خبرنگاران که با نگاه تیزبین خود مسائل ، کمبودها و نیازهای جامعه را دیده و با قلم شیوای خود به تصویر می‌کشند.

همان‌ها که زبان گویای مردم و آینه تمام‌نمای جامعه‌اند. راهشان همواره ناهموار است و با درشتی‌های بسیار همراه و  گاه در این راه با عتاب و غضب گروهی روبرو هستند.

رسالت خبرنگار نظارت بر قدرت است و آگاهی‌بخشی به مردم و چه نیکوست بر دستان چنین کسی که تحجر ، جمود و دگم اندیشی را نفی و مردم را به عوارض آن آگاه می‌ سازد ، بوسه زد. او که باب گفتگو و انتقاد را در جامعه رواج داده و در برابر نابرابری جنسیتی، خشونت علیه زنان و کودکان، حقوق پایمال شده اقشار و گروه‌های دردمند و بغض فرو خورده جامعه فارغ از جنسیت، نژاد، عقیده و دین سکوت نکرده و دفاع می‌کند.

خبرنگاران آنگاه که مجال یافته‌اند رسالت روشنگری و گردش آزاد اطلاعات را به خوبی عهده‌‌دار بوده‌ و امان مفسدان، رانت‌خواران، زیاده‌خواهان و بی‌اخلاقان جامعه را بریده و هرگاه به هر دلیل از انجام رسالت‌شان بازمانده و یا منع شده‌اند، فساد، بی‌عدالتی و بی‌اخلاقی جامعه را فراگرفته است.

 اما گردانندگان رسانه‌ها مؤثرترین رکن سلامت جامعه و رصد قدرت و ضامن عدالت اجتماعی هستند چرا که شفافیت، سلامت اقتصادی، اخلاقی و رفتاری حاکمان و مسئولان مرهون امانت‌داری ،  زحمات، تلاش‌ها و صراحت بیان اهالی قلم است.

عبور کشور از گردنه روزهای پرتلاطم، در گرو تحقق بخشیدن به شفافیت رسانه‌ای است و این مهم مستلزم تامین امنیت شغلی و سلامت حرفه‌ای‌ خبرنگاران است تا بتوانند از عهده رسالت خود که همان کشف حقایق، نقادی منصفانه و پاسخگویی به افکار عمومی است، برآمده و جامعه را بسوی عقلانیت و تدبیر امور بدون بروز رفتارهای هیجانی و رادیکال رهنمون کنند.

بجاست همه ارکان قدرت و در راس آن دستگاه قضا خود را در مقابل صاحبان قلم که پلی هستند میان خود و ملت پاسخگو دانسته و برای صیانت از سلامت جامعه آنها را در صدر بنشانند چرا که کم ‌‌هزینه‌ترین راه شناخت و نظارت بر رفتار حاکمان و صیانت از منافع ملی و  استمرار و استحکام حکومت گذر از شاهراه آزادی مطبوعات و رسانه است. پس بیراه نیست که بگوئیم خبرنگاران و رسانه‌های آزاد در کنار احزاب و فعالان سیاسی بازوان پرتوان در کشف فساد و متضمن مشروعیت و مقبولیت هر نظام به شمار می‌آیند.

‌‌‎به راستی قلمی مقدس است که سلامت، عدالت و شفافیت را موجب شده، نوع دوستی را ترویج داده  و گمراهی و تباهی را از بشریت دور سازد و این همان قلمی است که در دستان خبرنگار بر کاغذ می‌لغزد و نقش می‌زند.

روز خبرنگار بر اصحاب رسانه فرخنده باد

جمعیت زنان مسلمان نواندیش فارس

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز