خبرگزاری کار ایران

ایلنا از سیستان و بلوچستان گزارش می‌دهد؛

یادگارهایی که در "جاده‌های مرگ" می‌مانند/ دهیار روستا: اینجا خانواده‌ای نیست که مصیبت‌زده جاده‌ها نباشد/ فرماندار ایرانشهر: برای ترمیم جاده‌ها بودجه نداریم

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۰۴۵

جاده‌های سیستان و بلوچستان از جمله حادثه خیزترین نقاط کشور است که روزانه از مسافران عبوری قربانی می‌گیرد؛ زیر ساخت‌های نامناسب، فرسودگی و عرض کم جاده، عبور خودروهای سنگین و ترانزیتی و سرعت‌ غیر مجاز بیشترین نقش را در وقوع این حوادث جاده ای این منطقه ایفا می‌کنند.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، جاده‌ها و محورهای عبوری جنوب استان سیستان و بلوچستان به دلیل عدم برخورداری از زیرساخت های لازم و گذر بی‌شمار خودروهای سنگین و ترانزیتی بسیار حادثه‌خیز  است و باعث بروز حوادث ناگوار و جبران ناپذیری می‌شود. تصادفاتی که اغلب منجر به آتش‌سوزی خودروها شده و در میان شعله‌های آتش چیزی جز پاره هایی از استخوان سوخته قربانیان باقی نمی ماند. صحنه های تلخ و دلخراشی که شاهدان عینی تا پایان عمر مانند یک کابوس همیشه در خاطرشان می ماند.

از جمله این تصادفات که اولین و آخرین آن هم نیست 2 روز گذشته در مسیر روستای ابتر- ایرانشهر رخ داد و باعث سوختن 6 نفر شد که 3 نفر از آنها عضو یک خانواده و مادر 2 فرزند بودند.

تردد هزاران خودروی حمل سوخت از مسیر کم عرض

دهیار روستای ابتر درباره مشکلات جاده‌ای این روستا به خبرنگار ایلنا، گفت: محور مواصلاتی مهرستان- ایرانشهر یکی از مبادی ورودی از شرق شهرستان ایرانشهر و مرکز دهستان ابتر در 15 کیلومتری اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای قرار دارد که متاسفانه یک محور فرعی با عرض بسیار کم است که روزانه محل تردد هزاران خودروی حمل سوخت به شهرهای شرقی استان به مرز پاکستان است.

مردم دهستان یا قربانی می شوند یا نقص عضو

محمدنبی دستیار گفت: هنگام بارندگی پخش گل ولای توسط کامیون ها و همچنین نداشتن پل و مسدود شدن محور با کوچکترین بارندگی سبب بروز حوادث ترافیکی و صحنه های دلخراش شده و تعداد زیادی از مردم این دهستان بر اثر حوادث رانندگی کشته یا نقص عضو و دچار خسارات جانی و مالی فراوانی شده اند که تازه‌ترین نمونه آن تصادف 2 روز گذشته با برخورد دو دستگاه پراید و آتش گرفتن هر 2 خودرو و سوختن و جان باختن ۶ سرنشین رخ داد.

یادگارهایی که در "جاده‌های مرگ" می‌مانند/ دهیار روستا: اینجا خانواده‌ای نیست که مصیبت‌زده جاده‌ها نباشد/ فرماندار ایرانشهر: برای ترمیم جاده‌ها بودجه نداریم

6 نفر در میان شعله های آتش سوختند

وی ادامه داد: 3 نفر از جان باختگان مادر و 2 فرزندش بودند که متاسفانه به دلیل دیر رسیدن خودروی آتش‌نشانی از شهرستان ایرانشهر اجساد به طور کامل در آتش سوختند. این 6 نفر نه اولین و نه آخرین قربانیان این منطقه هستند. اینجا همه خانواده ها عزیزانی را در این جاده از دست داده اند.

تا رسیدن خودروی آتش نشانی اثری از اجساد نمی ماند

دستیار اضافه کرد: روستای ابتر با 900 خانوار و جمعیتی بالغ بر 3500 نفر و با تحت پوشش داشتن 50 پارچه آبادی نیازمند خودروی آتش نشانی هنگام حوادث جاده ای و آتش سوزی خوردوها است چرا که تا رسیدن خودرو آتش نشانی از شهرستان ایرانشهر بسیار دیر شده و حتی اثری از اجساد باقی نمی ماند.

وی گفت: برای تبدیل شدن جاده فرعی روستای ابتر به اصلی تاکنون مکاتباتی با مسئولان کشوری انجام شده اما همچنان بی‌نتیجه مانده است.

دهیار روستای ابتر عنوان کرد: در طول مسیر جاده‌ای روستای ابتر به ایرانشهر 5 آبنما وجود دارد که هیچگونه پلی بر روی آنها احداث نشده و با کوچکترین بارندگی این مسیر مسدود می شود.

مکاتبه با مسئولان برای تبدیل جاده فرعی به اصلی

در ادامه فرماندار ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، درباره وضعیت جاده های منطقه اظهار داشت: برای توسعه و مرمت محور ایرانشهر-مهرستان از فرعی به اصلی به دلیل مسیر ترانزیتی که دارد از طریق نماینده قبلی ایرانشهر مکاتباتی با مسئولان کشوری صورت گرفت و آن زمان شاید می شد برای بهبودی این مسیر اقدامی شکل بگیرد ولی در حال حاضر با مشکلات اعتباری موجود بعید به نظر می رسد.

درخواست برای خودروی آتش نشانی داده ایم

ابوذر کوثری افزود: برای سرعت عمل بیشتر در بحث تصادفات جاده ای که متاسفانه طی 2 روز گذشته در حادثه دلخراشی در مسیر جاده ای روستای ابتر تعدادی از هموطنان عزیزمان را از دست دادیم که این باید تلنگری به مسئولان باشد. برای درخواست خودروی آتش‌نشانی با مسئولان استان مکاتبه کردیم که این موضوع نیز نیاز به اعتبار دارد.

سرعت های غیر مجاز عامل بیشترین حوادث جاده ای

کوثری عنوان کرد: عدم وجود زیرساخت های جاده ای مناسب، ترانزیتی بودن مسیرهای جنوب استان و همچنین سرعت های غیرمجاز در جان باختن مردم بسیار موثر است چرا که در جاده های فرعی نباید با سرعت زیاد رانندگی کنند.

فرماندار ایرانشهر گفت: در استان سیستان و بلوچستان آمار تلفات جاده‌ای نسبت به دیگر نقاط کشور متاسفانه بیشتر است. البته باید بگویم در محور ایرانشهر-خاش به لحاظ زیرساخت های جاده ای مناسب توسط پیمانکاران اقداماتی خوبی در حال شکل گرفتن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز