خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

برنامه آینده ما برای اصفهان اتصال متروی این شهر به شهرهای اطراف است

asdasd
کد خبر : ۹۵۰۹۷۶

وزیر راه و شهر سازی در سفر به اصفهان گفت: شهرداری اصفهان در شرایط سخت اقتصادی 80 دستگاه اتوبوس را خریداری کرد و امیدواریم با همکاری هم بتوانیم خط متروی شهرهای اطراف را به متروی اصفهان متصل کنیم.

به گزارش ایلنا از اصفهان، وزیر راه و شهرسازی در این آیین ضمن تبریک عید غدیر، خدمت بی منت، پیوسته و پابرجا برای رفاه مردم را جزو تکالیف دولت و نهادهای خدمتگزار مانند شهرداری ذکر کرد و گفت: تفکر ایجاد پارک سوار با اتوبوس هایی که رفاه مردم در آن برقرار شود، مناسب‌سازی برای معلولان در آن پیش‌بینی و زمان‌های مورد نیاز مردم برای سفر را ایجاد کند، جزو خدمات ماندگاری است که مورد توجه مدیریت شهری است و باید به صورت پیوسته به آن پرداخته شود.     

وی ادامه داد: شهرداری اصفهان همت کرده و در شرایط سخت اقتصادی این تعداد اتوبوس را خریداری کرد که این اقدام قابل تقدیر است.

محمد اسلامی با بیان اینکه موضوع مهم در وزارت راه و شهرسازی ارتقاء کیفیت زندگی مردم در شهرها است، افزود: از اهداف دیگر این وزارت کاهش پیمایش های غیر ضرور و فراهم کردن وسایل حمل و نقل زمینی استاندارد و با کیفیت مورد استفاده مردم بوده تا برای تردد کمترین زمان و حداکثر بهینه سازی در استفاده از انرژی به ارمغان بیاید.

وی ضمن تشکر از همت شهرداری اصفهان بابت خریداری اتوبوس های جدید، تصریح کرد: تکرار این برنامه ها و افزایش این ظرفیت ها موجب بهبود هوای شهر شده و سلامت مردم تضمین می شود و باعث می شود مردم در یک سلامت حداکثری به زندگی خود بپردازند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اصفهان به عنوان پایتخت میراث گرانبهای ایران و اسلام باید بتواند از لحاظ معماری و شهرسازی در بستر تاریخ برای آیندگان توسعه یابد، ادامه داد: به همین دلیل استفاده از فناوری های روز در راه آهن شهری و سیستم مدیریت هوشمند شهر و مدیریت شهرسازی هوشمند در دستور کار وزارت راه است.

وی اضافه کرد: با مشارکت همه دستگاه ها و تفاهمات لازم در هفته جاری امیدواریم فاز مقدماتی متروی بهارستان تا پایان سال با همت همکاران ما به بهره برداری برسد و در ادامه بتوانیم اطراف اصفهان را به مترو شهر اصفهان متصل کنیم و اینها جزو برنامه هایی است که برای آینده اصفهان پایه گذاری شده است.    

عدالت اجتماعی در توزیع اتوبوس ها رعایت می شود

شهردار اصفهان نیز در این آیین، اظهار کرد: سال گذشته در شرایط بسیار سخت توانستیم با کمک دولت، استانداری و حمایت اعضای شورای شهر قراردادی را برای خرید 100 اتوبوس با شرکت اسکانیا تنظیم کنیم.

قدرت اله نوروزی تصریح کرد: در روزهایی که هیچ کارخانه ای در کشور اتوبوس نداشت و اعتباری نیز وجود نداشت شهرداری اصفهان توانست برای اولین بار در ایران مبلغ 200 میلیارد تومان اوراق مشارکت را برای اتوبوس با وجود پیچیدگی های فراوان دریافت کند.

وی با بیان اینکه امروز شاهد بهره برداری از 80 اتوبوس با استانداردهای جدید هستیم، تصریح کرد: ناوگان اتوبوسرانی شهرداری اصفهان در مجموع دارای 1400 دستگاه اتوبوس است که 960 اتوبوس قبل از کرونا در خدمت مردم بود و هم اکنون 750 اتوبوس فعال است، همچنین قبل از کرونا 520 هزار مسافر روزانه با اتوبوس در شهر جا به جا می شدند و هم اکنون 250 هزار مسافر با اتوبوس های درون شهری تردد می کنند.  

کاهش چشمگیر آلاینده ها با ورود اتوبوس های جدید

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان نیز در حاشیه این آیین با بیان اینکه آیین بهره برداری از 80 دستگاه اتوبوس جدید در اصفهان انجام شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه این اتوبوس‌ها دارای استانداردهای یورو4 بوده و مجهز به سیستم های پیشرفته است کاهش چشمگیر آلاینده ها را شاهد خواهیم بود.

روحانی با بیان اینکه 20 دستگاه اتوبوس دیگر نیز تا پایان سال به ناوگان اضافه می‌شود، اضافه کرد: اتوبوس‌هایی نیز که فرسوده شده طی قراردادهایی با کارخانه های تولید کننده در حال بازسازی است.

"جک مکانیکی رمپ معلولان" برای استفاده افراد دارای معلولیت، سیستم ایمنی و سرمایشی مطلوب و متناسب با استانداردها، استاندارد یورو چهار و فیلتر DPF برای کاهش آلودگی ناشی از مصرف سوخت از مهمترین ویژگی ‌های این اتوبوس‌ های جدید است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز