خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبرداد:

کاهش 29 درصدی بیماران کرونایی در استان/ در آینده نزدیک خبری از رفتن کووید 19 نیست

asdasd
کد خبر : ۹۵۰۹۴۲

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از کاهش 29 درصدی بیماران کرونایی در این استان خبرداد.

به گزارش ایلنا، حسین فرشیدی صبح امروز (۱۸ مردادماه) در جمع خبرنگاران، افزود: در چهارده روز گذشته نیز مجموعا ۲۹ درصد کاهش پذیرش بیمارستانی بیماران کرونایی داشته‌ایم.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۳۰۶ بیمار کرونایی بستری در استان داریم که تقریبا برابر با شمار بیمارهای کرونایی بستری در قبل از خرداد ماه است.

فرشیدی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته با افزایش ۵ فوتی شمار فوتی‌های استان به ۵۹۰ نفر رسید که از این شمار ۶۲ درصد آقا و ۳۸ درصد خانم بودند.

وی با بیان اینکه اکنون ۷۸ بیمار کرونایی در آی سی یو بستری‌اند که ۳۳ بیمار بدحال هستند، عنوان کرد: هم اکنون اشغال تخت‌های آی سی یو برای بیماران کرونایی در بندرعباس ۹۰ درصد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: این هفته ۱۰ تخت آی سی یو جدید به ظرفیت تخت‌های بندرعباس در بیمارستان شهید محمدی اضافه شد و در شهرستان‌ها مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه اکنون فقط شهرستان بندرلنگه، و جزایر کیش و قشم در وضعیت قرمز شیوع کرونا هستند، خاطرنشان کرد: شهرستان‌های بندرعباس، میناب، پارسیان، جاسک و رودان در وضعیت نارنجی، شهرستان‌های بستک، حاجی آباد و بندرخمیر در وضعیت زرد وشهرستان‌های سیریک، بشاگرد و بوموسی در وضعیت سفید شیوع کرونا هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: در پنج ماه ونیم گذشته بیش از ده هزار بیمار کرونایی در استان بستری شدند که ۹۰ درصد با بهبود حالشان مرخص شدند.

فرشیدی با بیان اینکه در این مدت همچنین بیش از هزار بیمار کرونایی در بخش آی سی یو بستری شدند که بالای ۵۲ درصد با بهبود حالشان مرخص شدند، اضافه کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد استفاده از ماسک در هرمزگان به بالای ۹۰ درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۷۵ درصد مردم حفظ فاصله فیزیکی و برگزار نکردن مراسم‌ها را رعایت کرده اند که جا دارد این شاخص‌ها بهتر شود، تصریح کرد: اگر مردم مجبور به حضور در جاهای شلوغ هستند با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: باید یاد بگیریم با این ویروس زندگی بکنیم، زیرا در آینده نزدیک خبری از رفتن این ویروس نیست.

وی افزود: اکنون تخت خالی برای پذیرش بیماران وجود دارد و اگر افرادی نشانه‌های بیماری دارند حتما به مراکز درمانی مراجعه کنند.

فرشیدی اضافه کرد: از نیروهای مشغول در پمپ بنزین‌ها می‌خواهیم که شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند و مراقب باشند که رانندگان نکات بهداشتی را در سوختگیری رعایت کنند که اگر این موارد رعایت نشود به پمپ بنزین های متخلف هشدار داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استغاده از ساحل دریا به شرط رعایت فاصله دو متری و شلوغ نشدن ایرادی ندارد، تصریح کرد: اگر در منزل بیمار کرونایی ندارید لازم به ضد عفونی کردن مداوم سطوح نیست، استفاده از دستکش عامل مبتلا نشدن نیست و استفاده از دستکش ماندگاری ویروس را بیشتر می‌کند و نوشیدنی‌های مانند زنجبیل موجب کاهش ابتلا نمی‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز