خبرگزاری کار ایران

به مناسبت روز خبرنگار انجام شد؛

صدور مجوز راه‌اندازی موزه مطبوعات آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۹۵۰۷۳۰

مجوز راه‌اندازی موزه مطبوعات آذربایجان از سوی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان اعطا شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،استاندار آذربایجان شرقی در این مراسم با ابراز خرسندی از صدور مجوز راه‌اندازی این موزه، گفت: موزه مطبوعات آذربایجان بستری برای تاریخ‌نگاری و مستندسازی حافظه تاریخی است.

محمدرضا پورمحمدی با اشاره به اهمیت بحث تاریخ‌نگاری و با بیان اینکه تاریخ چراغی فراروی آینده است، گفت: ملتی که به تاریخ خود اهمیت قائل باشد مسیر توسعه و پیشرفت را با قدرت طی می‌کند و از این رو، مستندسازی تاریخ و انتقال آن به نسل‌های آینده اهمیت زیادی دارد.

وی با قدردانی از دست‌اندرکاران ایجاد و راه‌اندازی موزه مطبوعات آذربایجان، اظهار کرد: باید تلاش شود تا آثار به جا مانده از مطبوعات آذربایجان که به عنوان اسناد باارزش تاریخی در دسترس افراد است، جمع‌آوری و در این موزه نگهداری شود.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به سابقه تاریخی تبریز و آذربایجان در حوزه نشر و مطبوعات، گفت: نشریات و جریان  نشر به مثابه خون در رگ‌های جامعه است و آذربایجان شرقی باید با استفاده از تجارب تاریخی خود، پشتیبان این جریان باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی هم در این مراسم، گفت: با توجه به سابقه تاریخی تبریز و آذربایجان در عرصه مطبوعات، راه‌اندازی موزه مطبوعات یکی از نیازهای اصلی استان بود که با پیگیری‌های استاندار محترم به سرانجام رسید.

احمد حمزه‌زاده افزود: بعد از تهیه طرح محتوایی این موزه، صدور مجوز برای راه‌اندازی آن از سوی وزارت میراث فرهنگی تصویب شد که این مجوز امروز به انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان اعطا می‌شود.

وی با بیان این‌که آذربایجان شرقی بعد از استان تهران، بیشترین تعداد موزه را در کشور دارد، افزود: تا پایان امسال 10 موزه دیگر ازجمله موزه علوم و فنون دریایی کشور در بندر شرفخانه، موزه باستان‌شناسی در خداآفرین، موزه مکاتب هنری در تبریز و چند موزه دیگر راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز