خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل آبفای استان کرمانشاه :

بیشترین هدر رفت آب را در مرکز استان و در شهر کرمانشاه داریم/ ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تعویض شبکه فرسوده استان کرمانشاه نیاز است

asdasd
کد خبر : ۹۵۰۶۲۳

عامل آبفای استان کرمانشاه بیشترین هدر رفت آب را در مرکز استان و در شهر کرمانشاه عنوان کرد و گفت: ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تعویض شبکه فرسوده استان نیاز است .

 به گزارش‌خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، علیرضا کاکاوند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در مراسم تجلیل از خبرنگاران که به مناسبت بزرگداشت شهید صارمی و روز خبرنگار برگزار شد، اظهار داشت: منابع تامین آب در شهرستان‌های استان تک گزینه‌ای است که در زمان بحران ایجاد مشکل خواهد کرد ولی برعکس در شهر کرمانشاه تامین آب چند گزینه‌ای است و در صورت بروز مشکل  از چاه‌ها، سراب و قنات هایی که در بخش‌های مختلف وجود دارد آب مورد نیاز تامین می شود.

وی در ادامه افزود: در حوزه روستایی تانکر سیار نداشتیم  و۱۲۳ روستا توسط بخش خصوصی   آبرسانی می شود سه دستگاه تانکر در اختیار هلال احمر بود که آنها را تحویل گرفتیم ولی هنوز هم به ده دستگاه تانکر سیار دیگر نیازمندیم.

کاکاوند با اشاره به مشکلات اجتماعی روستا ها گفت: در بعضی از روستاها برای آبیاری مزارع و باغات از  آب شرب استفاده می کنند که معضل بزرگی است و عمده مشکلات تامین آب شرب روستاها را مسائل اجتماعی و مصارف غیر مجاز دانست.

کاکاوند عنوان کرد: در بخش فاضلاب ۶ تصفیه خانه تعطیل شده است تصفیه‌خانه فاضلاب هرسین که از سال ۸۲ آغاز شروع به ساخت شده تا دو ماه آینده، تصفیه خانه فاضلاب جوانرود تا پایان سال و تصفیه خانه فاضلاب روانسر تا پایان دولت به بهره برداری می رسد.

وی عمر مفید پروژه های تصفیه فاضلاب را ۲۵ تا ۳۰ سال عنوان کرد و بیان داشت : تصفیه خانه شهید نظری از سال ۱۳۴۲ ساخته شده است و در این مدت یک مورد الکترو موتور هم تعویض نشده و این تاسیسات باید تعویض شود.

مدیر عامل آبفا استان کرمانشاه گفت: مشکل دیگر در  شهر کرمانشاه را ساخت و ساز های غیر مجاز در حاشیه شهرها عنوان کرد و افزود: این خانه ها هدفمند و سازماندهی شده ساخته می شود و با قطع خط لوله اصلی بدون نصب کنتور و شیر فلکه، آب را بصورت غیر قانونی استفاده می کنند و از نظر انسانی هم نمی‌توانیم آب را قطع کنیم .

وی انشعابات غیر مجاز در شهر کرمانشاه را بالای ۲۰ هزار مورد عنوان کرد و گفت: این انشعابات باعث افت فشار در این مناطق می شود و شکایات مطرح شده و جریمه ای که در این زمینه صادر می‌شود نیز متناسب با خسارت وارد شده نیست.

ایشان در ادامه تصریح کرد: در استان کرمانشاه ۱۷۰۰ کیلومتر طول شبکه داریم که ۸۰۰ کیلومتر آن باید تعویض شود و  بیشترین هدر رفت آب را در مرکز استان و در شهر کرمانشاه داریم که به دلیل فرسودگی شبکه است و برای تعویض آن ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

کاکاوند میانگین افزایش مصرف آب را  تا پایان تیر ماه ۲۶ درصد عنوان کرد و افزود : در بعضی مواقع مقدار مصرف از خروجی مخازن ۶۳۸۰ لیتر بوده است که به ازای هر نفر ۵۰۰ لیتر استفاده  شده در حالیکه میانگین نرمال کمتر از ۲۰۰ لیتر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز