خبرگزاری کار ایران

در بازدید از ایلنای قزوین مطرح شد:

حضور خبرگزاری ایلنا در کنار مدیریت بحران قابل تحسین است+ فیلم

asdasd
کد خبر : ۹۵۰۵۴۵

مدیر کل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: خبرگزاری ایلنا مرکز قزوین همواره کنار مدیریت بحران استان حضور داشته که قابل تحسین است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، قدرت اله مهدیخانی در بازدید از خبرگزاری ایلنا مرکز قزوین به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: خبرگزاری ایلنا یکی از خبرگزاری هایی است که شجاعانه در عرصه اطلاع رسانی ورود پیدا کرده است و نقد منصفانه ای نسبت به مدیران دارد و خصوصا در حوزه بحران همواره درکنار مجموعه مدیریت بحران حضور داشته و به موقع اطلاع رسانی کرده و رسانه تاثیر گذاری در حوزه اطلاع رسانی است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری با اشاره به اینکه قزوین یکی از استان های حادثه خیز است، اضافه کرد: در تکرار حوادث از جمله سیل و زلزله هم قزوین تراز اول را دارد که در مسئله زلزله از بین ۳۰ تا ۳۵ گسل، ۸ گسل فعال در استان وجود دارد، گسل جنوب استان معروف به ایپک که در سال های 41 و 81 فعال شده و سال ۸۱ را از  نزدیک شاهد بودیم و چندسالی هم درگیر بازسازی و امداد رسانی به مناطق آوج وآگرم بودیم.

مهدیخانی ادامه داد: فرونشست هایی که استان قزوین را تهدید می کند به دلیل برداشت آب های بی رویه ای است که در گذشته اتفاق افتاده است و بین سال های 96 تا 98 از تهران درخواست کردیم که مدتی در ساختمان مدیریت بحران مستقر شوند و نتیجه ان این بود که بین یک تا 17 سانتی متر در استان سالیانه فرونشست داریم و بیشتر این فرونشست ها در تاکستان و‌بوئین زهرا است و به غیر از آوج 5 شهرستان دیگر استان درگیر هستند که این وضعیت خیلی نگران کننده است.

وی ادامه داد:  استان قزوین در مسئله سیل پارسال هم مانند سایر استان‌ها درگیر سیل بود اما امسال بارندگی کمتر از سال گذشته نبود پارسال ۶۳ میلی متر بارندگی داشتیم، امسال بارندگی ۵۳  میلی متر بود و اعتباری که از ماده 10 به استان ابلاغ شد ۶ میلیارد تومان بود که در اختیار شرکت آب منطقه ای قرار گرفت و تاجایی که لازم بود لایروبی انجام شد.

این مسئول عنوان کرد: خسارت سال گذشته استان بالغ بر ۲۲۰ میلیارد تومان بود و امسال خسارت به یک سوم ایم مبلغ رسید، سال گذشته نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان خسارت به راهداری و حمل و نقل جاده ای وارد شد که  امسال میزان این خسارت به ۱۱میلیارد تومان رسید.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری یادآور شد: پل هایی که پارسال بر اثر سیل آسیب دیده بودند اعتبار لازم را  دریافت نکرده بودند و همان پل ها مجددا امسال دچار آسیب شدند که اگر سال گذشته اعتباری به این امر اختصاص پیدا می کرد امسال حجم خسارت کاهش می یافت.

مهدیخانی یکی از تمهیدات حوزه بحران را واحدهای صنعتی دانست و گفت: صنایع مواد شیمیایی تولید می‌کنند که برای خود استفاده می کنند که مدیریت بحران را دچار مشکل کرده ولی به طور جدی پیگیر رفع آن هستیم.

وی بیان کرد: هر ساله در حوزه آموزش مدیریت بحران برنامه هایی دارد که تقریبا سه هزار نفر در روستاها آموزش دیده اند که بیشتر این افراد زنان خانه دار و شاغل هستند البته گاها هم آموزش ها برای آقاین انجام می شود و اکثر خانم هایی که در خانه هستند اطلاعات مدیریت بحران ندارند که باید پذیرفت خانم‌ها موضوعاتی را که آموزش می بینند یاد گرفته و به خوبی انتقال می دهند در موضوع برگزاری زنگ ایمنی مدارس قزوین هم دوسال متوالی استان قزوین به عنوان استان برتر در کشور انتخاب شد.

این مسئول یادآور شد: حوزه کاری مدیریت بحران نه سیاسی است نه وابسته به گروه خاصی زیرا ارزش جان آدم ها با اهمیت تر از بازی های سیاسی است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری گفت: اقدامات غیر اصولی است که از حادثه بلا می سازد و اگر تمامی امور مربوط حوادث به درستی انجام شود مشکل خاصی پیش نمی آید.

حجم ویدیو: ۷۲.۸۰M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۷:۳۰ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز