خبرگزاری کار ایران

رئیس دادگستری کل البرز مطرح کرد:

جلوگیری از فعالیت رسانه‌های غیرمجاز / بازداشت مدیران شهرک صنعتی موقت است / فوتی کرونایی در زندان‌های البرز نداشتیم

asdasd
کد خبر : ۹۵۰۵۱۰

رئیس دادگستری کل البرز در نشست خبری با اصحاب رسانه که با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شد، فرارسیدن ۱۷ مرداد و روز خبرنگار را تبریک گفت و تاکید کرد که از فعالیت رسانه های غیر مجاز جلوگیری می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین فاضلی هریکندی امروز در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد به نظارت فعالیت شبکه‌های مجازی و کانال‌های خبری اشاره کرد و گفت: در این حوزه با مواردی که شاکی خصوصی داشته باشند برخورد می شود و در مجموع رسانه ها نظارت جدی در دستور کار قرار است که از فعالیت رسانه های غیر مجاز جلوگیری شود.

وی با اشاره به شیوع کرونا و ابتلای چند زندانی در زندان‌های استان البرز اشاره کرد و گفت: در زندان‌ها قرنطینه سه لایه ای انجام شد و آمار زندانیان ابتلا به ویروس کرونا تاکنون در زندان‌‌ها منجر به فوت نشد.

فاضلی در رابطه با بازداشت تعدادی از مدیران شرکت‌ شهرک‌های صنعتی استان البرز، ادامه داد: در رابطه با مدیران متهم شهرک صنعتی گزارشی از سوی نهادهای اطلاعاتی واصل شد که ارجاع و دستور بازدداشت صادر شد، اتهامات وارده مالی و اقتصادی است و این مدیران تا پایان تحقیقات بازداشت موقت هستند و اخبار جدید در آینده اطلاع رسانی می شود. 

رئیس دادگستری کل البرز در ادامه با اشاره به عملکرد یکساله گفت: در یکسال اخیر ویژگی مهمی که می‌خواهیم بر این امر قائل شویم "تحول" است و از ابتدای شروع دوره جدید طرح تحول قوه قضایی به همه سازمان‌ها و دادگستری ها ابلاغ شد و برنامه ها طبق این طرح پیگیری می شود.

وی با اشاره به طرح تحول و مشکلات استانی گفت: همزمان با ابلاغ طرح تحول قوه قضاییه در قالب شورای تحول قضایی برای اولین بار در دادگستری البرز بر اساس سند تحول با نگاه استانی بر ۸ محور تدوین شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: برنامه‌های مرتبط با حوزه های اقتصادی و فرهنگی، کاهش ورودی پرونده ها و اطاله دادرسی، تحول سامانه ها، نیز جزو برنامه های مورد نظر در یکسال اخیر است.

وی با عنوان اینکه کارمندان و قضات البرز اغلب غیر بومی هستند، گفت: یکی از اقدامات جدید تشکیل اولین دوره کارآموزی خدمت قضایی است. این دوره با ۳۷ کارآموز شروع شد و از نظر کارمندان بومی رتبه خوبی نداریم لذا با لازم است کارآموزان با شرایط و مردم البرز آشنا شوند.

فاضلی با عنوان اینکه حدود ۱۴ انتصاب در دادگستری البرز انجام شد و مدیران اغلب در استان البرز فعالیت داشتند، اظهار داشت: در حوزه دادستانی، همه دادستانها جابجا شدند و مدیران مجموعه دادگستری البرز تغییر کردند.

وی به سفر رئیس قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار در دی ماه سال گذشته این سفر انجام شد که مصوبات خوبی داشت و هر برنامه ای مصوب شد از طرف رئیس قوه پیگیری می شود.

فاضلی در ارتباط با پرونده های مسن گفت: بخشی از دلایل این موضوع با سامانه های جدید حل شد و با توجه به ۴۰ هزار پرونده یکساله حدود ۷۵ درصد آنها حل و فصل شد و امید می رود بقیه این پرونده ها نیز به نتیجه برسد.

رییس دادگستری کل البرز گفت: حدود ۲۸ نهاد شبه قضایی داریم  و از جمله کمیسیون های مانند ماده ۱۰۰ شهرداری با جدیت دنبال می شود که چنانچه تغییری در رویکرد و ساماندهی داشته باشد و با توجه به اینکه ایمنی و ساخت و سازهای شهری با استاندارد لازم و نظارت کافی انجام شود. 

رئیس دادگستری البرز افزود: در این حوزه تصمیمات اتخاذ شده است و با توجه به اینکه بالغ بر ۱۰ هزار پرونده ساختمان‌های غیرمجاز تهدیدی است که شهر کرج را با خطر روبرو کرده است لذا با جدیت این موضوع در شهرداری دنبال شد که رویه واحد در حکم رای صادر شود.  

فاضلی در ارتباط با مقابله با تغییر کاربری زمین های کشاورزی و چاه‌های غیر مجاز گفت: این موضوع با تاکید رئیس قوه قضاییه در البرز دنبال شد و پیرو آن نظارت اکید بر عملکرد سازمان و دستگاه های متولی و اجرایی صورت می گیرد اما در البرز با توجه به حساسیت موضوع، قرارگاه مرتبط با این مورد در دادگستری البرز به طور مستقیم پیگیری می شود.

این مقام مسئول با اشاره به ساخت ویلاهای غیر مجاز در شهرستان‌های البرز تصریح کرد: در سال ۹۷ مجموعا ۶۷۷ هکتار آزادسازی اراضی انجام شد و در سال ۹۸، حدود هزار و ۳۰۸ هکتار و این در حالیست که در ۴ ماه سال ۹۹، بالغ بر هزار و ۲۱۴ هکتار از اراضی تصرف شده، آزادسازی شد. 

وی به بحث پیشگیری از تغییر کاربری و احداث چاه های غیر مجاز تاکید کرد و گفت: با راه اندازی سامانه جی.آی.اس قضایی البرز ضمن تطبیق و رصد نقشه ها و عکس های هوایی با هدف پیشگیری از ساخت و ساز غیر مجاز به دستگاه های متولی کمک می شود.

فاضلی هریکندی با اشاره به آمار سال جاری افزود: ۸ هزار و ۴۸۴ حلقه چاه آب غیرمجاز در استان البرز داریم که رقم قابل توجهی است و در این رابطه نیز دستورالعمل‌هایی صادر شده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز