خبرگزاری کار ایران

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی:

پاسخگویی به نیاز مردم از رسالت خبرنگاران است/ مدیران از ظرفیت رسانه‌ها در دستگاه‌ها استفاده کنند+ فیلم

asdasd
کد خبر : ۹۵۰۴۷۷

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از وظایف خبرنگاری این است که پاسخگوی نیاز و پیگیر مطالبات مردم باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، لطف اله سیاهکلی روز پنجشنبه در بازدید از دفتر خبرگزاری ایلنای مرکز قزوین به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران باید پیگیر مطالبات مردم باشند و بر اساس پاسخگویی به نیاز مردم گام بردارند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس بیان کرد: اگر مدیران درک درستی از رسانه ها داشته باشند می‌توانند به عنوان ابزار از آن استفاده کنند و کسی که با رسانه ارتباط کاری دارد و استفاده از آن را بلد است سه مؤلفه دارد که شامل: سرعت بالا، کیفیت خوب و کاهش هزینه است و در این خصوص رسانه های محلی قطعا می توانند ابزار کمکی مدیران باشند.

وی افزود: بزرگترین اشتباه مدیران این است که فرق رسانه و روابط عمومی را نمی دانند و یک مدیر باید در زیر مجموعه خود واحد رسانه ای داشته باشد و از رسانه ها به عنوان ابزار کمک مدیریتی استفاده کند، اگر این موضوع به خوبی درک شود هم رسانه ها و هم مدیران پردرآمد تر و موفق تر می شوند.

رئیس مجمع نمایندگان استان عنوان کرد: رسانه های استان نباید منتظر وقوع یک خبر باشند؛ بلکه از وظایف خبرنگاری این است که باید در حوزه‌های تخصصی با سناریو ورود پیدا کنند؛ زیرا رسالت خبرنگاری فقط انعکاس و انتشار اخبار نیست بلکه پاسخ گویی به نیاز  مردم در این حوزه واجب تر است.

 نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس اضافه کرد: استان قزوین یک استان صنعتی است و حوزه کار و کارگر در این استان از اهمیت بالایی برخوردار است و همچنین در حوزه کشاورزی ودامداری جز استان های نامدار در سطح کشور است؛ بنابراین واجب است که رسانه ها به  صورت تخصصی در این حوزه ها فعالیت کنند.

سیاهکلی یادآور شد: اگر در جامعه معیار  ‌پاسخ گویی باشد، اخبار به صورت پیش تولید منتشر می شود آن چنان که در ابتدا مسئله ای از ابعاد مختلف جامعه مطرح و سپس به تحلیل آن پرداخته می شود که اگر این گونه اخبار انعکاس یابد، قطعا مخاطبان بیشتری خواهد داشت.

به گفته وی، خبرنگار زمانی از انتشار خبر خود لذت می برد که اثر خبر را در جامعه به طور ملموس حس کند و هدف از تشکیل رسانه پاسخ گویی به نیاز مخاطب است.

رئیس مجمع نمایندگان استان تصریح کرد: خبرگزاری ایلنا مرکز قزوین در زاویه انعکاس اخبار خوب عمل کرده اما در زاویه پرداخت و پیشواز خبر  باید بیشتر ورود پیدا کند.

سیاهکلی با اشاره به ایام شیوع ویروس کرونا گفت: ایلنای قزوین در این حوزه بسیار فعال و پویا عمل کرده است و همچنین استان قزوین در زمان بحران این ویروس خطرناک عملکرد مطلوبی داشت.

حجم ویدیو: ۷۰.۰۲M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۷:۱۳ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز